Cliënten en opdrachtgevers redelijk tevreden over reïntegratiebedrijven

RWI publiceert rapportcijfers .

Cliënten en opdrachtgevers zijn redelijk tevreden over de dienstverlening van private reïntegratiebedrijven. Dit blijkt uit een onderzoek van de Raad voor Werk en Inkomen (RWI), gedeeltelijk in samenwerking met de Stichting Borea Keurmerk. Zowel cliënten als opdrachtgevers geven voor de totale dienstverlening gemiddeld een 6,7. De totaalcijfers van cliënten voor de afzonderlijke bedrijven lopen uiteen van 5,7 tot 8,7. Bij de opdrachtgevers liggen deze totaalcijfers tussen 5,0 en 8,4. Cliënten zijn vooral tevreden over aspecten als klantvriendelijkheid en bereikbaarheid. Minder te spreken zijn ze over de onderdelen van de dienstverlening die te maken hebben met het behaalde resultaat en het uiteindelijk vinden van werk. Hierover is niet meer dan 40 procent van de ondervraagde cliënten tevreden. Van de opdrachtgevers is 50 procent tevreden met de behaalde resultaten.

Grotere, vaak landelijk opererende, reïntegratiebedrijven scoren lager dan kleinere bedrijven met een regionaal werkterrein. Bedrijven met het Borea-keurmerk scoren over het algemeen wat lager dan bedrijven die niet over dat keurmerk beschikken. Een verklaring hiervoor zou kunnen zijn dat keurmerkbedrijven, in tegenstelling tot de niet-keurmerkbedrijven, verplicht waren aan het tevredenheidsonderzoek mee te werken.
De RWI publiceert de resultaten van het tevredenheidsonderzoek op bedrijfsniveau op zijn Reïntegratiemonitor, hierop zijn de scores van ruim 100 reïntegratiebedrijven opgenomen.

Redactie Personeelsnet
Doorsturen:

Neem een abonnement en download 445 exclusieve vakartikelen en 302 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?