Tijdens het werkoverleg sms-en ze zich de blaren op de vingers. En toch blijken ze te volgen wat er wordt gezegd. Hoe moet dat met de internetgeneratie (ook wel generatie Y genoemd) op het werk? En hoe werken zij samen met de generatie X-ers, ja zelfs met babyboomers? Of gaat dat vanzelf wel goed? Dr. Russell Eckel, voorman van de Amerikaanse Nommos Consulting Group, is gefascineerd door de veranderingen die het werk ondergaat: niet alleen de nieuwe technologische mogelijkheden, maar ook de nieuwe generatie die gewend is deze voluit te gebruiken. "De nieuwe generatie verwacht niet alleen verandering, maar verwelkomt deze ook in hun eigen werk. Zij kan snel verveeld raken met routinematige taken en herhaling." Volgens Eckel draait het bij de internetgeneratie om drie C's: creativity, competence, and community. "Managers moeten hun management-stijl aanpassen. Top down-vormen van sturing werken minder goed dan samenwerking. Managers moeten een omgeving, een bedrijfscultuur helpen creëren die samenwerking bevordert en die de creativiteit van de internetgeneratie stimuleert en gebruikt." Hoe moet je omgaan met de nieuwe, springerige werknemers die multi-tasking ongeveer hebben uitgevonden? Wat betekent dat bijvoorbeeld voor recruitment en opleidingen? Geïnspireerd op Eckels ideeën geeft de internetsite Generations@Work antwoord op dit soort vragen.
Tijdens het werkoverleg sms-en ze zich de blaren op de vingers. En toch blijken ze te volgen wat er wordt gezegd. Hoe moet dat met de internetgeneratie (ook wel generatie Y genoemd) op het werk? En hoe werken zij samen met de generatie X-ers, ja zelfs met babyboomers? Of gaat dat vanzelf wel goed?
Dr. Russell Eckel, voorman van de Amerikaanse Nommos Consulting Group, is gefascineerd door de veranderingen die het werk ondergaat: niet alleen de nieuwe technologische mogelijkheden, maar ook de nieuwe generatie die gewend is deze voluit te gebruiken.
"De nieuwe generatie verwacht niet alleen verandering, maar verwelkomt deze ook in hun eigen werk. Zij kan snel verveeld raken met routinematige taken en herhaling." Volgens Eckel draait het bij de internetgeneratie om drie C's: creativity, competence, and community.
"Managers moeten hun management-stijl aanpassen. Top down-vormen van sturing werken minder goed dan samenwerking. Managers moeten een omgeving, een bedrijfscultuur helpen creëren die samenwerking bevordert en die de creativiteit van de internetgeneratie stimuleert en gebruikt."
Hoe moet je omgaan met de nieuwe, springerige werknemers die multi-tasking ongeveer hebben uitgevonden? Wat betekent dat bijvoorbeeld voor recruitment en opleidingen? Geïnspireerd op Eckels ideeën geeft de internetsite Generations@Work antwoord op dit soort vragen.