De concurrentiestrijd op de arbeidsmarkt tussen werkgevers wordt agressiever. Zakensite Bizz heeft vandaag uitgebreid verslag gedaan van een opmerkelijke wervingscampagne in de accountancy. Een interessante wervingscase over aanvallen en verdedigen. Wervingsbus van concurrent Accountantskantoren KPMG, PWC en Ernst & Young kregen vandaag een grote wervingsbus met videoscherm voor de deur geparkeerd. De werknemers van deze kantoren kregen via het scherm vragen voorgelegd over hun arbeidsvoorwaarden. "Niet echt chic. Bovendien is het nogal achterbaks dat de naam van de initiatiefnemer niet werd genoemd", aldus Bizz. Anonieme werkgever De Bizz-redactie heeft proberen te achterhalen welke anonieme werkgever op deze agressieve manier probeert personeel weg te kapen van de concurrent. Uiteindelijk houdt de redactie het op Berk Accountants. Hoe dan ook: de website Maakdebalansop.nl die deel van de busactie, is gemaakt door het arbeidsmarktcommunicatiebureau Maximum. Alles geoorloofd? Is nu alles geoorloofd in de strijd om personeel? HRlog stelt de vraag of het een idee is dat uit armoede is geboren of dat het juist een slimme actie is om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten. Reageren op agressieve concurrent? Het merendeel van de recruiters zal dergelijke wegkaap-acties weinig chic vinden. Maar wat moet je doen als een concurrent zich wel van dergelijke methoden bedient? Moet je het negeren? Of zijn er tegenacties nodig? Verschillende bedrijven in de accountantswereld hebben vandaag meteen al geregeerd. Twee financiële werkgevers hebben het Bizz-artikel juist aangegrepen om in een reactie te verwijzen naar hun eigen wervingsacties (inclusief recruitmentsites). Deze boeiende wervingscase wordt ongetwijfeld vervolgd...
De concurrentiestrijd op de arbeidsmarkt tussen werkgevers wordt agressiever. Zakensite Bizz heeft vandaag uitgebreid verslag gedaan van een opmerkelijke wervingscampagne in de accountancy. Een interessante wervingscase over aanvallen en verdedigen.
Wervingsbus van concurrent
Accountantskantoren KPMG, PWC en Ernst & Young kregen vandaag een grote wervingsbus met videoscherm voor de deur geparkeerd. De werknemers van deze kantoren kregen via het scherm vragen voorgelegd over hun arbeidsvoorwaarden. "Niet echt chic. Bovendien is het nogal achterbaks dat de naam van de initiatiefnemer niet werd genoemd", aldus Bizz.
Anonieme werkgever
De Bizz-redactie heeft proberen te achterhalen welke anonieme werkgever op deze agressieve manier probeert personeel weg te kapen van de concurrent. Uiteindelijk houdt de redactie het op Berk Accountants. Hoe dan ook: de website Maakdebalansop.nl die deel van de busactie, is gemaakt door het arbeidsmarktcommunicatiebureau Maximum.
Alles geoorloofd?
Is nu alles geoorloofd in de strijd om personeel? HRlog stelt de vraag of het een idee is dat uit armoede is geboren of dat het juist een slimme actie is om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten.
Reageren op agressieve concurrent?
Het merendeel van de recruiters zal dergelijke wegkaap-acties weinig chic vinden. Maar wat moet je doen als een concurrent zich wel van dergelijke methoden bedient? Moet je het negeren? Of zijn er tegenacties nodig?
Verschillende bedrijven in de accountantswereld hebben vandaag meteen al geregeerd. Twee financiële werkgevers hebben het Bizz-artikel juist aangegrepen om in een reactie te verwijzen naar hun eigen wervingsacties (inclusief recruitmentsites).
Deze boeiende wervingscase wordt ongetwijfeld vervolgd...