De netwerken van de nieuwe generatie

Hoger opgeleide jongeren zijn gemiddeld lid van twee tot drie netwerksites. Ze houden er niet van dat bedrijven adverteren op deze sites, maar hebben er geen bezwaar tegen als ze via hun profiel persoonlijk worden benaderd door een bedrijf. Dat blijkt uit een onderzoek van Studentalent. Bemiddelingsbureau Studentalent heeft een onderzoek gehouden onder 1700 HBO/WO-studenten en starters. Vooral de manier waarop de nieuwe generatie communiceert, is anders volgens het onderzoek. Zo is maar liefst 97% van de studenten en starters actief op één of meer netwerksites. Gemiddeld zijn de jongeren lid van twee tot drie netwerksites (2,48 om precies te zijn). De populairste netwerksites onder studenten en starters Hyves en MSN zijn het meest populair. Opvallend is dat de helft van de jongeren ook lid is van Facebook. Met Twitter hebben ze niet zoveel. De zeven belangrijkste netwerksites voor jongeren: 1. Hyves (77% is op dit netwerk te vinden) 2. MSN (72%) 3. Facebook (51%) 4. LinkedIn (20%) 5. Twitter (12%) 6. Myspace (10%) 7. Partyflock (7%) Internetten met mobieltje 40% van de jongeren gebruikt zijn mobieltje om te internetten (tegenover 9% van de totale bevolking). Zij doen dit vooral om email te checken, informatie op te zoeken (bijvoorbeeld over het weer of het openbaar vervoer) en om nieuws te lezen. Persoonlijk benaderen Volgens 54% van de jongeren moeten bedrijven niet adverteren op netwerksites. Maar tegelijkertijd vindt 51% het prima als bedrijven hen persoonlijk benaderen via hun profiel bij deze netwerken, slechts 31% is hier tegen. Het onderzoek is gratis te downloaden op de site De nieuwe lichting. Lees ook: 10 eigenschappen van nieuwe werknemers Nieuwe generatie niet onder indruk van baas of experts. Met dank aan HR-log voor de tip. Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.

De netwerken van de nieuwe generatie werknemersHoger opgeleide jongeren zijn gemiddeld lid van twee tot drie netwerksites. Ze houden er niet van dat bedrijven adverteren op deze sites, maar hebben er geen bezwaar tegen als ze via hun profiel persoonlijk worden benaderd door een bedrijf.
Dat blijkt uit een onderzoek van Studentalent.

Bemiddelingsbureau Studentalent heeft een onderzoek gehouden onder 1700 HBO/WO-studenten en starters.

Vooral de manier waarop de nieuwe generatie communiceert, is anders volgens het onderzoek. Zo is maar liefst 97% van de studenten en starters actief op één of meer netwerksites. Gemiddeld zijn de jongeren lid van twee tot drie netwerksites (2,48 om precies te zijn).

De populairste netwerksites onder studenten en starters
Hyves en MSN zijn het meest populair. Opvallend is dat de helft van de jongeren ook lid is van Facebook. Met Twitter hebben ze niet zoveel.

De zeven belangrijkste netwerksites voor jongeren:
1. Hyves (77% is op dit netwerk te vinden)
2. MSN (72%)
3. Facebook (51%)
4. LinkedIn (20%)
5. Twitter (12%)
6. Myspace (10%)
7. Partyflock (7%)

Internetten met mobieltje
40% van de jongeren gebruikt zijn mobieltje om te internetten (tegenover 9% van de totale bevolking). Zij doen dit vooral om email te checken, informatie op te zoeken (bijvoorbeeld over het weer of het openbaar vervoer) en om nieuws te lezen.

Persoonlijk benaderen
Volgens 54% van de jongeren moeten bedrijven niet adverteren op netwerksites. Maar tegelijkertijd vindt 51% het prima als bedrijven hen persoonlijk benaderen via hun profiel bij deze netwerken, slechts 31% is hier tegen.

Het onderzoek is gratis te downloaden op de site De nieuwe lichting.

Lees ook:
10 eigenschappen van nieuwe werknemers
Nieuwe generatie niet onder indruk van baas of experts.

Met dank aan HR-log voor de tip.

Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 456 exclusieve vakartikelen en 286 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?