Defensie-campagne informeert ouders

Deze week is Defensie gestart met een nieuwe wervingscampagne. Deze mikt niet zozeer op jongeren zelf, maar op de omgeving die hen beïnvloedt, zoals de ouders. Defensie heeft nog steeds duizenden vacatures. De nieuwe campagne is gericht op de 'influentials'. Bijvoorbeeld op de ouders die vaak invloed hebben op de beroepskeuze van hun kinderen. Geen goed beeld "Onderzoek heeft uitgewezen dat veel ouders geen goed beeld van Defensie als werkgever hebben", aldus het persbericht van Defensie. "De risico’s van uitzendingen zijn bekend, maar de dingen die Defensie doet om deze risico’s te beperken en de vele mogelijkheden die de krijgsmacht biedt aan jongeren om zich te ontwikkelen zijn vaak onbekend. Uit onderzoek blijkt dat ruim tachtig procent van de ouders behoefte heeft aan informatie over Defensie als werkgever." De verantwoordelijkheid van Defensie Met de nieuwe campagne ‘De verantwoordelijkheid van Defensie’ legt Defensie uit wat haar werkgeverschap inhoudt. Naast advertenties in kranten en tijdschriften heeft Defensie hiervoor de Verantwoordelijkheid-website opgezet. Uit de thema's op de site blijken de argumenten waarmee Defensie de ouders wil overtuigen: we investeren fors in ons personeel ("6.000 diploma's per jaar"), we vergeten het thuisfront niet, we beperken de risico's en we hebben plaats voor alle religies. Dat is even wennen. Werving via de band zonder de gebruikelijke actie en stoere jongens. Want papa hoeft de stormbaan niet op.

Defensie-campagne voor achterbanDeze week is Defensie gestart met een nieuwe wervingscampagne. Deze mikt niet zozeer op jongeren zelf, maar op de omgeving die hen beïnvloedt, zoals de ouders.

Defensie heeft nog steeds duizenden vacatures. De nieuwe campagne is gericht op de 'influentials'. Bijvoorbeeld op de ouders die vaak invloed hebben op de beroepskeuze van hun kinderen.

Geen goed beeld
"Onderzoek heeft uitgewezen dat veel ouders geen goed beeld van Defensie als werkgever hebben", aldus het persbericht van Defensie.
"De risico’s van uitzendingen zijn bekend, maar de dingen die Defensie doet om deze risico’s te beperken en de vele mogelijkheden die de krijgsmacht biedt aan jongeren om zich te ontwikkelen zijn vaak onbekend. Uit onderzoek blijkt dat ruim tachtig procent van de ouders behoefte heeft aan informatie over Defensie als werkgever."

De verantwoordelijkheid van Defensie
Met de nieuwe campagne ‘De verantwoordelijkheid van Defensie’ legt Defensie uit wat haar werkgeverschap inhoudt. Naast advertenties in kranten en tijdschriften heeft Defensie hiervoor de Verantwoordelijkheid-website opgezet.

Uit de thema's op de site blijken de argumenten waarmee Defensie de ouders wil overtuigen: we investeren fors in ons personeel ("6.000 diploma's per jaar"), we vergeten het thuisfront niet, we beperken de risico's en we hebben plaats voor alle religies.

Dat is even wennen. Werving via de band zonder de gebruikelijke actie en stoere jongens. Want papa hoeft de stormbaan niet op.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 447 exclusieve vakartikelen en 302 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?