Recruiters en HRM-ers lezen meer dan gemiddeld vakbladen. Dat blijkt uit een onderzoek van Intelligence Group onder 171 hoogopgeleide recruiters en P&O-ers. Op basis van het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) heeft Intelligence Group het mediagebruik van recruiters en P&O-ers vergeleken met de totale Nederlandse beroepsbevolking. Internet en televisie worden door beide groepen het meest gebruikt. Papier P&O-ers en recruiters werken zich graag door een stapel papier heen. Van de beperkte groep ondervraagde vakgenoten zegt 66% regelmatig vakbladen/tijdschriften te lezen (slechts 38% bij de totale beroepsbevolking). Ook blijken P&O-ers en recruiters vaker de krant te lezen (79%) dan gemiddeld (67%). Dat volgens Intelligence Group P&O-ers en recruiters méér vakbladen en kranten lezen, hoeft overigens niet te verbazen. Want in het onderzoek zijn alleen vakgenoten geselecteerd met HBO/WO-opleidingsniveau en die zijn vergeleken met de totale Nederlandse beroepsbevolking. Weblogs niet genoemd Wat wel opvallend is dat de P&O-ers en recruiters spontaan geen weblogs weten te noemen op hun vakgebied als hen wordt gevraagd naar de "(vakinhoudelijke) internetsites" die zij regelmatig bezoeken. "Het is overigens niet gezegd dat recruiters en P&O-ers geen weblogs lezen. Op heel veel genoemde vak- en nichesites zijn blogs te vinden en deze worden ook veelvuldig gelezen", vermoedt Intelligence Group. Netwerksites Overigens betekenen deze onderzoeksresultaten niet dat de HR-vakgenoten zich beperken tot de traditionele papieren media. Ze noemden spontaan de nodige vaksites die zij regelmatig bezoeken: Arbeidsrechter, HRpraktijk, Intermediair, IntermediairPW, NVP-plaza, PenOactueel en Personeelsnet. Ook blijken HRM-ers en recruiters actiever te zijn in netwerksites dan de Nederlandse beroepsbevolking gemiddeld. Zo is iets meer dan een kwart van de vakgenoten regelmatig te vinden op Hyves. Ook zijn ze méér dan gemiddeld actief via LinkedIn.
Recruiters en HRM-ers lezen meer dan gemiddeld vakbladen. Dat blijkt uit een onderzoek van Intelligence Group onder 171 hoogopgeleide recruiters en P&O-ers.
Op basis van het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) heeft Intelligence Group het mediagebruik van recruiters en P&O-ers vergeleken met de totale Nederlandse beroepsbevolking. Internet en televisie worden door beide groepen het meest gebruikt.
Papier
P&O-ers en recruiters werken zich graag door een stapel papier heen. Van de beperkte groep ondervraagde vakgenoten zegt 66% regelmatig vakbladen/tijdschriften te lezen (slechts 38% bij de totale beroepsbevolking). Ook blijken P&O-ers en recruiters vaker de krant te lezen (79%) dan gemiddeld (67%).
Dat volgens Intelligence Group P&O-ers en recruiters méér vakbladen en kranten lezen, hoeft overigens niet te verbazen. Want in het onderzoek zijn alleen vakgenoten geselecteerd met HBO/WO-opleidingsniveau en die zijn vergeleken met de totale Nederlandse beroepsbevolking.
Weblogs niet genoemd
Wat wel opvallend is dat de P&O-ers en recruiters spontaan geen weblogs weten te noemen op hun vakgebied als hen wordt gevraagd naar de "(vakinhoudelijke) internetsites" die zij regelmatig bezoeken.
"Het is overigens niet gezegd dat recruiters en P&O-ers geen weblogs lezen. Op heel veel genoemde vak- en nichesites zijn blogs te vinden en deze worden ook veelvuldig gelezen", vermoedt Intelligence Group.
Netwerksites
Overigens betekenen deze onderzoeksresultaten niet dat de HR-vakgenoten zich beperken tot de traditionele papieren media. Ze noemden spontaan de nodige vaksites die zij regelmatig bezoeken: Arbeidsrechter, HRpraktijk, Intermediair, IntermediairPW, NVP-plaza, PenOactueel en Personeelsnet.
Ook blijken HRM-ers en recruiters actiever te zijn in netwerksites dan de Nederlandse beroepsbevolking gemiddeld. Zo is iets meer dan een kwart van de vakgenoten regelmatig te vinden op Hyves. Ook zijn ze méér dan gemiddeld actief via LinkedIn.