Organisaties met tevreden werknemers zijn productiever en weten medewerkers langer aan de organisatie te binden. Daarom investeren bedrijven hier en daar in het werkgeluk van hun medewerkers door de aanstelling van een Chief Happiness Officer. Maar wat doet die en helpt het echt?
Op LinkedIn zie je de term Chief Happiness Officer (CHO) steeds vaker langskomen. Want geluk op het werk, is net iets anders dan puur werknemerstevredenheid. Met de aanstelling van een CHO, investeren bedrijven direct in het geluk van werknemers. Dat kan kan een strategische keuze zijn, omdat gelukkige medewerkers ook productieve medewerkers zijn.
Geluk = betekenis vinden
Bij geluk denken veel mensen aan genieten van een heerlijke vakantie met familie of vrienden. Dat geluksgevoel is bijna universeel, maar we weten ook dat het verdwijnt naarmate een vakantie te lang duurt, ookal doe je nog zoveel leuke dingen. Misschien ga je op den duur zelfs je leuke collega’s missen. Kun je dan toch geluk vinden op het werk?
Word abonnee en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen
Dit artikel is afkomstig uit HR Tools & Extra’s van Personeelsnet.nl. Auteursrecht berust bij Personeelsnet Media BV, Rotterdam.