ING trekt homo's aan boord

Het afgelopen weekend hebben de recruiters van het financieel concern ING overuren gemaakt tijdens de Amsterdamse Gay Pride. ING is dit jaar voor het eerst hoofdsponsor van de Gay Pride, die het bekendst is om de bonte en blote parade van varende homo's en sympathisanten (met dit jaar opvallend veel politici). "Vrouwen, mensen met een multiculturele achtergrond én homoseksuele vrouwen en mannen moeten zich bij ons thuis voelen. En daarin breken we graag een lans", aldus ING op haar recruitmentsite. Evenals voorgaande jaren vaart ING mee met een eigen boot in de canal parade. Daarnaast had ING een stand op de informatiemarkt waar homo's kunnen "kennismaken met de diversiteit en de vele loopbaanmogelijkheden bij ING". Terug op de agenda Nadat de homo-emancipatie in Nederland voltooid leek, staat het onderwerp weer volop op de agenda. Steeds meer bedrijven komen er achter dat de sociale acceptatie van homoseksuele werknemers nog te wensen over laat. Bedrijven als ING, Cisco, IBM, Philips en TNT proberen hier wat aan te doen bijvoorbeeld door homo-netwerken binnen het bedrijf te faciliteren. Naar goed Nederlands gebruik krijgt het samenwerkingsverband van deze bedrijfsnetwerken ("Company Pride Platform") vier ton subsidie van minister Plasterk (ook op de boot zaterdag) om samen met de FNV een mentaliteitsverandering binnen bedrijven op gang te helpen. Gedragscodes en trainingen worden hiervoor ingezet. Want met een roze variant op het Braziliaanse carnaval alleen kom je er niet.

ING zichtbaar tijdens Gay PrideHet afgelopen weekend hebben de recruiters van het financieel concern ING overuren gemaakt tijdens de Amsterdamse Gay Pride.

ING is dit jaar voor het eerst hoofdsponsor van de Gay Pride, die het bekendst is om de bonte en blote parade van varende homo's en sympathisanten (met dit jaar opvallend veel politici).

"Vrouwen, mensen met een multiculturele achtergrond én homoseksuele vrouwen en mannen moeten zich bij ons thuis voelen. En daarin breken we graag een lans", aldus ING op haar recruitmentsite.
Evenals voorgaande jaren vaart ING mee met een eigen boot in de canal parade. Daarnaast had ING een stand op de informatiemarkt waar homo's kunnen "kennismaken met de diversiteit en de vele loopbaanmogelijkheden bij ING".

Terug op de agenda
Nadat de homo-emancipatie in Nederland voltooid leek, staat het onderwerp weer volop op de agenda. Steeds meer bedrijven komen er achter dat de sociale acceptatie van homoseksuele werknemers nog te wensen over laat. Bedrijven als ING, Cisco, IBM, Philips en TNT proberen hier wat aan te doen bijvoorbeeld door homo-netwerken binnen het bedrijf te faciliteren.

Naar goed Nederlands gebruik krijgt het samenwerkingsverband van deze bedrijfsnetwerken ("Company Pride Platform") vier ton subsidie van minister Plasterk (ook op de boot zaterdag) om samen met de FNV een mentaliteitsverandering binnen bedrijven op gang te helpen.
Gedragscodes en trainingen worden hiervoor ingezet. Want met een roze variant op het Braziliaanse carnaval alleen kom je er niet.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 456 exclusieve vakartikelen en 286 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?