Internet groeit nog steeds in populariteit bij werkzoekenden. 73% van de werkzoekenden gebruikt internet, 65% de krant in de zoektocht naar een (nieuwe) baan. Internet streeft hiermee de krant voorbij. In 2005 was de krant met 75% nog het meest gebruikte medium, internet kwam toen niet verder dan 65%. Dat meldt het Amerikaanse onderzoeksbureau The Conference Board. In Amerika gebruiken de meeste werkzoekenden meerdere methoden, waarbij de vacatures op internet en in de krant het meest populair zijn. Daarna komen de netwerken van vrienden en collega's (51%). Kandidaten zetten internet in om: - informatie te verzamelen over vacatures en werkgevers (59%) - online te solliciteren (57%) - CV's te plaatsen op vacaturesites (40%) - zich te abonneren op vacatures via e-mail (30%).
Internet groeit nog steeds in populariteit bij werkzoekenden. 73% van de werkzoekenden gebruikt internet, 65% de krant in de zoektocht naar een (nieuwe) baan. Internet streeft hiermee de krant voorbij. In 2005 was de krant met 75% nog het meest gebruikte medium, internet kwam toen niet verder dan 65%. Dat meldt het Amerikaanse onderzoeksbureau The Conference Board.
In Amerika gebruiken de meeste werkzoekenden meerdere methoden, waarbij de vacatures op internet en in de krant het meest populair zijn. Daarna komen de netwerken van vrienden en collega's (51%).
Kandidaten zetten internet in om:
- informatie te verzamelen over vacatures en werkgevers (59%)
- online te solliciteren (57%)
- CV's te plaatsen op vacaturesites (40%)
- zich te abonneren op vacatures via e-mail (30%).