Grote organisaties gebruiken social media vaker om personeel te werven, maar nu weet ook bijna de helft van het mkb dat LinkedIn, twitter en facebook doeltreffende wervingskanalen zijn.
Dat blijkt uit de resultaten van de vierde MKB Marktmonitor 2012/2013 van Unique in samenwerking met TNO waarin 2.330 ondernemers persoonlijk zijn geïnterviewd.
LinkedIn het meest gebruikt voor werving bij mkb
Bijna de helft (47 procent) van de mkb-bedrijven zet social media actief in om nieuw personeel te werven.
LinkedIn is van alle social media het meest populaire medium bij het mkb, dit wordt door 87 procent gebruikt voor wervingsdoeleinden. Twitter komt op de tweede plaats (50 procent) en facebook sluit de top drie af, dit medium wordt door 42 procent van de mkb’ers voor werving ingezet.
Grote bedrijven gebruiken vaker social media voor werving
Grote bedrijven zetten vaker social media in voor werving dan het mkb. Bij 60 procent van de organisaties hoort de inzet van social media bij het wervingsbeleid.
LinkedIn spant ook hier de kroon, want 94 procent van de HR-managers bij grote bedrijven zet LinkedIn in voor wervingsdoeleinden. Twitter (63 procent) en Facebook (47 procent) staan ook bij de HR-managers respectievelijk op de tweede en derde plaats.