Monster, het moederconcern van de Nederlandse vacaturesite Monsterboard, gaat wereldwijd 800 banen schrappen. Dat is ongeveer 15% van het totale personeelsbestand. Wat de gevolgen hiervan zijn voor de Nederlandse werknemers is nog onduidelijk. Monster benadrukt in het persbericht met de halfjaar-cijfers dat het bedrijf nog steeds groeit (20% in het tweede kwartaal). Gezien de kansen die de markt biedt, vindt de nieuwe Monster-topman Sal Iannuzzi de groei echter te laag. De concurrentie op de vacaturemarkt is de laatste jaren steeds heviger geworden. Hierdoor zijn de prijzen gedaald die vacaturesites in rekening kunnen brengen bij werkgevers. Met de bezuinigingen wil Monster geld vrij maken om te investeren in innovatieve diensten en producten en om zijn technologie te upgraden. Volgens Cheezhead, een Amerikaans weblog over recruitment, gaat het bij de vernieuwingen onder meer om: een betere matching, een betere interface van de site en meer mogelijkheden voor personalisatie die het werkzoekenden makkelijker moeten maken om hun weg te vinden in de vacatures. Zijn dit echte innovaties die we mogen verwachten van een grote partij als Monster of is het vooral achterstallig onderhoud?
Monster, het moederconcern van de Nederlandse vacaturesite Monsterboard, gaat wereldwijd 800 banen schrappen. Dat is ongeveer 15% van het totale personeelsbestand. Wat de gevolgen hiervan zijn voor de Nederlandse werknemers is nog onduidelijk.
Monster benadrukt in het persbericht met de halfjaar-cijfers dat het bedrijf nog steeds groeit (20% in het tweede kwartaal). Gezien de kansen die de markt biedt, vindt de nieuwe Monster-topman Sal Iannuzzi de groei echter te laag.
De concurrentie op de vacaturemarkt is de laatste jaren steeds heviger geworden. Hierdoor zijn de prijzen gedaald die vacaturesites in rekening kunnen brengen bij werkgevers.
Met de bezuinigingen wil Monster geld vrij maken om te investeren in innovatieve diensten en producten en om zijn technologie te upgraden. Volgens Cheezhead, een Amerikaans weblog over recruitment, gaat het bij de vernieuwingen onder meer om: een betere matching, een betere interface van de site en meer mogelijkheden voor personalisatie die het werkzoekenden makkelijker moeten maken om hun weg te vinden in de vacatures.
Zijn dit echte innovaties die we mogen verwachten van een grote partij als Monster of is het vooral achterstallig onderhoud?