Vacaturesite Monsterboard is onlangs tegelijkertijd met alle internationale Monster-sites vernieuwd. De site is op een flink aantal onderdelen vernieuwd voor kandidaten. Voor werkgevers zijn er geen bijzondere veranderingen of nieuwe diensten geïntroduceerd. Om de nieuwe site onder de aandacht te brengen, heeft Monsterboard flink uitgepakt. Zo kreeg de redactie van Personeelsnet vorige week een pakketje toegestuurd met een piepklein mp3-spelertje van Philips. Via dit apparaatje geeft Trump (zo heet dat groene monstertje dat de mascotte van Monsterboard is) een rondleiding langs de nieuwe site. Het installeren van de software op de PC en het opladen van de mp3-speler (vijf uur volgens de handleiding) was me teveel werk voor een verkoopverhaaltje. Minder gericht op vacatures Maar wat is er zo nieuw bij Monsterboard dat er een mp3-speler met uitleg nodig is? Het persbericht hierover : "Monsterboard.nl is veranderd van een baangerichte naar een gebruikersgerichte site waarbij de ervaring en behoefte van de werkzoekende centraal staat." Belangrijkste wijzigingen: het creëren van profiel en CV is makkelijker geworden kandidaten kunnen nu ook hun 'soft skills' (zoals leerdoelen en sociale vaardigheden) onder de aandacht brengen van werkgevers het zoeken naar een baan en solliciteren via Monsterboard is eenvoudiger geworden ingeschreven kandidaten hebben een persoonlijke startpagina. Afgenomen populariteit Het nieuwe concept van Monster gaat er overigens nog steeds van uit dat kandidaten bereid zijn om bij een algemene, vacaturesite hun profiel in te vullen om een (andere) baan te vinden. Andere mogelijkheden (zoals netwerken) heeft zo'n profiel niet. Het is dan ook zeer de vraag of Monster hiermee het juiste antwoord heeft gevonden op de afgenomen populariteit van grote vacaturesites en de sterke groei van netwerksites. Want deze laatste sites (zoals LinkedIn) worden niet alleen gebruikt om contacten te leggen en te onderhouden, maar ook steeds vaker om een volgende loopbaanstap te maken.
Vacaturesite Monsterboard is onlangs tegelijkertijd met alle internationale Monster-sites vernieuwd.
De site is op een flink aantal onderdelen vernieuwd voor kandidaten. Voor werkgevers zijn er geen bijzondere veranderingen of nieuwe diensten geïntroduceerd.
Om de nieuwe site onder de aandacht te brengen, heeft Monsterboard flink uitgepakt. Zo kreeg de redactie van Personeelsnet vorige week een pakketje toegestuurd met een piepklein mp3-spelertje van Philips. Via dit apparaatje geeft Trump (zo heet dat groene monstertje dat de mascotte van Monsterboard is) een rondleiding langs de nieuwe site.
Het installeren van de software op de PC en het opladen van de mp3-speler (vijf uur volgens de handleiding) was me teveel werk voor een verkoopverhaaltje.
Minder gericht op vacatures
Maar wat is er zo nieuw bij Monsterboard dat er een mp3-speler met uitleg nodig is?
Het persbericht hierover : "Monsterboard.nl is veranderd van een baangerichte naar een gebruikersgerichte site waarbij de ervaring en behoefte van de werkzoekende centraal staat."
Belangrijkste wijzigingen:
Het is dan ook zeer de vraag of Monster hiermee het juiste antwoord heeft gevonden op de afgenomen populariteit van grote vacaturesites en de sterke groei van netwerksites. Want deze laatste sites (zoals LinkedIn) worden niet alleen gebruikt om contacten te leggen en te onderhouden, maar ook steeds vaker om een volgende loopbaanstap te maken.