De persberichten over nieuwe, Nederlandse recruitment-initiatieven buitelen deze week over elkaar heen: van nieuwe sites voor zorgvacatures, mobiel spammen met callcentre-vacatures tot headhunten voor iedereen en pixel adverteren. Zorgvacatures Uitgeverij Bohn Stafleu heeft twee nieuwe niche vacaturessites in de markt gezet: Bijzijn voor verzorgenden en verpleegkundigen en Mednet met veelal beter betaalde zorgvacatures van werving en selectiebureaus en van ziekenhuizen. Beide vacaturebanken zijn een onderdeel van een gespecialiseerde vaksite. De vacatures worden geleverd via de medische banenbank, die deze zomer is gestart. Deze zorgvacature-portal heeft nu bijna 500 vacatures (van zorgmanager, apotheker tot zorgassistent). Mobieltjes spammen met vacatures Mensen ongevraagd telefonisch lastig vallen, krijgt nu ook een vervolg in recruitment. Om callcenters voor de drukke decemberperiode te helpen met het vervullen van duizenden vacatures, heeft Younify een wervingsmethode ontwikkeld voor de mobiele telefoon. De methode maakt gebruik van de bluetooth-ontvangstmogelijkheid van mobieltjes. Hoe werkt het? Het bedrijf installeert speciale bluetooth-kastjes ('nodes') op de locatie van een callcenter, een uitzendbureau of een banenbeurs. Bezoekers die deze kastjes binnen een straal van 30 meter naderen, kunnen een bericht op hun mobiele telefoon ontvangen: een digitale wervingsfolder, een promotiefilmpje of een on-line sollicitatieformulier. Iedereen kan ICT-ers headhunten IT-bedrijf CSC zit zo verlegen om ICT-professionals dat "iedere inwoner van Nederland headhunter kan worden voor CSC". Om kandidaten te kunnen aandragen, moeten de 'headhunters' zich eerst registreren op de site Headhuntersgezocht. Het bedrijf beloont iedereen die een geschikte kandidaat aanbrengt met minimaal € 1.500. "Wij zetten met deze campagne de markt van werving en selectiebureaus op zijn kop", slaat marketingdirecteur Frank Grift zich op de borst in een persbericht. "Ook hier biedt het Internet de mogelijkheid om een industriesector fundamenteel te veranderen. Alle Nederlanders kunnen vanaf nu een headhunter zijn en de exclusiviteit van bureaus is voorbij!" Zou CSC meer verstand van computers hebben? 1 miljoen pixels te koop voor vacatures In 2006 is de Britse student Alex Tew miljonair geworden door een website op te zetten met een miljoen pixels die hij voor een dollar per pixel verkocht aan bedrijven. Deze milliondollarhomepage wordt nu nageaapt voor de Nederlandse vacaturemarkt. Mic Media uit Tilburg biedt via de site Nieuwebaan bedrijven de mogelijkheid om voor 1 euro per pixel te adverteren met een afbeelding, tekst en een link naar vacatures. Het loopt nog niet storm met de verkoop. Op de site staat slechts één adverteerder die 10.500 pixels heeft afgenomen. De initiatiefnemer verwacht er veel meer van. Want als de miljoen pixels van de site zijn verkocht, heeft het bedrijf nog zeven andere sites klaar staan met een miljoen vacaturepixels.
De persberichten over nieuwe, Nederlandse recruitment-initiatieven buitelen deze week over elkaar heen: van nieuwe sites voor zorgvacatures, mobiel spammen met callcentre-vacatures tot headhunten voor iedereen en pixel adverteren.
Zorgvacatures
Uitgeverij Bohn Stafleu heeft twee nieuwe niche vacaturessites in de markt gezet: Bijzijn voor verzorgenden en verpleegkundigen en Mednet met veelal beter betaalde zorgvacatures van werving en selectiebureaus en van ziekenhuizen. Beide vacaturebanken zijn een onderdeel van een gespecialiseerde vaksite. De vacatures worden geleverd via de medische banenbank, die deze zomer is gestart.
Deze zorgvacature-portal heeft nu bijna 500 vacatures (van zorgmanager, apotheker tot zorgassistent).
Mobieltjes spammen met vacatures
Mensen ongevraagd telefonisch lastig vallen, krijgt nu ook een vervolg in recruitment. Om callcenters voor de drukke decemberperiode te helpen met het vervullen van duizenden vacatures, heeft Younify een wervingsmethode ontwikkeld voor de mobiele telefoon.
De methode maakt gebruik van de bluetooth-ontvangstmogelijkheid van mobieltjes. Hoe werkt het? Het bedrijf installeert speciale bluetooth-kastjes ('nodes') op de locatie van een callcenter, een uitzendbureau of een banenbeurs. Bezoekers die deze kastjes binnen een straal van 30 meter naderen, kunnen een bericht op hun mobiele telefoon ontvangen: een digitale wervingsfolder, een promotiefilmpje of een on-line sollicitatieformulier.
Iedereen kan ICT-ers headhunten
IT-bedrijf CSC zit zo verlegen om ICT-professionals dat "iedere inwoner van Nederland headhunter kan worden voor CSC". Om kandidaten te kunnen aandragen, moeten de 'headhunters' zich eerst registreren op de site Headhuntersgezocht. Het bedrijf beloont iedereen die een geschikte kandidaat aanbrengt met minimaal € 1.500.
"Wij zetten met deze campagne de markt van werving en selectiebureaus op zijn kop", slaat marketingdirecteur Frank Grift zich op de borst in een persbericht. "Ook hier biedt het Internet de mogelijkheid om een industriesector fundamenteel te veranderen. Alle Nederlanders kunnen vanaf nu een headhunter zijn en de exclusiviteit van bureaus is voorbij!"
Zou CSC meer verstand van computers hebben?
1 miljoen pixels te koop voor vacatures
In 2006 is de Britse student Alex Tew miljonair geworden door een website op te zetten met een miljoen pixels die hij voor een dollar per pixel verkocht aan bedrijven. Deze milliondollarhomepage wordt nu nageaapt voor de Nederlandse vacaturemarkt.
Mic Media uit Tilburg biedt via de site Nieuwebaan bedrijven de mogelijkheid om voor 1 euro per pixel te adverteren met een afbeelding, tekst en een link naar vacatures.
Het loopt nog niet storm met de verkoop. Op de site staat slechts één adverteerder die 10.500 pixels heeft afgenomen. De initiatiefnemer verwacht er veel meer van. Want als de miljoen pixels van de site zijn verkocht, heeft het bedrijf nog zeven andere sites klaar staan met een miljoen vacaturepixels.