Er is een nieuw vakblad in de maak voor recruiters. Onlangs is het nul-nummer verschenen van Werf&, "een onafhankelijk vakmagazine over arbeidsmarktcommunicatie". Het blad en de bijbehorende website zijn een initiatief van Geert-Jan Waasdorp (onderzoeks- en adviesbureau voor arbeidsmarktcommunicatie Intelligence Group) en Martijn Hemminga (arbeidsmarktcommunicatiesite Amcinfo en AMC Academie). Het nul-nummer dat maar liefst 52 pagina's bevat, heeft onder meer nieuwtjes, beschrijft wervingscases (gemeente Schiedam, AIVD) en een stappenplan om te komen tot een arbeidsmarktcommunicatieplan. Verder interviewt Werf& drie HR-managers over hun arbeidsmarktstrategie en spreekt met Mirjan Sijmons van Content over arbeidsmarketing. Ook is er een uitgebreid verhaal over web 2.0 en netwerksites. Een misser daarin is de beschrijving van de site LinkedIn ("een netwerksite met foto's, filmpjes of weblogs"). Kennelijk heeft de auteur de site nooit bezocht. Want LinkedIn bevat veel interessants, maar zeker geen filmpjes of weblogs. Los van dit foutje ziet het magazine er verzorgd uit en heeft het de potentie recruiters meer diepgaand te informeren over het vakgebied. Het is de bedoeling dat Werf& 4 keer per jaar zal verschijnen. Een jaarabonnement kost 40 euro.
Er is een nieuw vakblad in de maak voor recruiters. Onlangs is het nul-nummer verschenen van Werf&, "een onafhankelijk vakmagazine over arbeidsmarktcommunicatie".
Het blad en de bijbehorende website zijn een initiatief van Geert-Jan Waasdorp (onderzoeks- en adviesbureau voor arbeidsmarktcommunicatie Intelligence Group) en Martijn Hemminga (arbeidsmarktcommunicatiesite Amcinfo en AMC Academie).
Het nul-nummer dat maar liefst 52 pagina's bevat, heeft onder meer nieuwtjes, beschrijft wervingscases (gemeente Schiedam, AIVD) en een stappenplan om te komen tot een arbeidsmarktcommunicatieplan. Verder interviewt Werf& drie HR-managers over hun arbeidsmarktstrategie en spreekt met Mirjan Sijmons van Content over arbeidsmarketing.
Ook is er een uitgebreid verhaal over web 2.0 en netwerksites. Een misser daarin is de beschrijving van de site LinkedIn ("een netwerksite met foto's, filmpjes of weblogs"). Kennelijk heeft de auteur de site nooit bezocht. Want LinkedIn bevat veel interessants, maar zeker geen filmpjes of weblogs.
Los van dit foutje ziet het magazine er verzorgd uit en heeft het de potentie recruiters meer diepgaand te informeren over het vakgebied.
Het is de bedoeling dat Werf& 4 keer per jaar zal verschijnen. Een jaarabonnement kost 40 euro.