Nieuw wervingsmedium: Donald Duck

Als we het Financieele Dagblad van vandaag mogen geloven, is Donald Duck het best gelezen tijdschrift onder mannen. Sanoma, de uitgever van het vrolijke weekblad, overweegt dan ook om in het blad meer ruimte te bieden aan advertenties gericht op volwassenen. Donald Duck is dan ook al eens ingezet als wervingsmedium. Het e-commercebedrijf Clockwork heeft de lezertjes van Donald Duck ingeschakeld als headhunters: "Gezocht: papa´s en mama´s die veel van internet weten". De toenmalige Clockwork-directeur over deze opmerkelijke wervingsactie: "Vaders lezen liever de Donald Duck van hun zoon dan de Intermediair met tientallen vacatures". Maar voordat we gaan werven in Donald Duck, is het handig om te weten waarom volwassen mannen het blad lezen. Het FD heeft hiervoor een interview met de 42-jarige Marc, die het blad vanwege de humor leest. "Een tandarts die Dr. Ilboor heet of een sjeik met de naam Ali Ben Zine. Dat vind ik erg grappig." Om te adverteren in dit mannenweekblad, moet je dus wel een liefhebber zijn van vrolijke sollicitatiegesprekken.

Donald Duck: voor al je vacatures?Als we het Financieele Dagblad van vandaag mogen geloven, is Donald Duck het best gelezen tijdschrift onder mannen.
Sanoma, de uitgever van het vrolijke weekblad, overweegt dan ook om in het blad meer ruimte te bieden aan advertenties gericht op volwassenen.

Donald Duck is dan ook al eens ingezet als wervingsmedium. Het e-commercebedrijf Clockwork heeft de lezertjes van Donald Duck ingeschakeld als headhunters: "Gezocht: papa´s en mama´s die veel van internet weten". De toenmalige Clockwork-directeur over deze opmerkelijke wervingsactie: "Vaders lezen liever de Donald Duck van hun zoon dan de Intermediair met tientallen vacatures".
Maar voordat we gaan werven in Donald Duck, is het handig om te weten waarom volwassen mannen het blad lezen. Het FD heeft hiervoor een interview met de 42-jarige Marc, die het blad vanwege de humor leest. "Een tandarts die Dr. Ilboor heet of een sjeik met de naam Ali Ben Zine. Dat vind ik erg grappig."

Om te adverteren in dit mannenweekblad, moet je dus wel een liefhebber zijn van vrolijke sollicitatiegesprekken.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 456 exclusieve vakartikelen en 286 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?