Het valt niet mee om reclamemakers te vinden die weten hoe ze creatief gebruik kunnen maken van internet, e-mail en SMS. Het interactieve (ja, zo noemen ze dat in de wereld van Peter Stuijvesant) reclamebureau OER bedacht daarom iets anders: een wervingscampagne in toiletten van trendy café's. In de toiletten van deze café's hing een oproep aan potentiële kandidaten om het reclamebureau te sms'en. OER is, volgens Emerce (een site over e-business), tevreden met het resultaat. "Met deze campagne heb je een groot mond-tot-mond effect. Mensen vertellen elkaar over wat ze gezien hebben." 45 kandidaten hebben via een SMS-je gereageerd op de vacatures. Twee vacatures zijn inmiddels vervuld. De reacties zijn voornamelijk afkomstig van mid-twintigers tot begin-dertigers, aldus het reclamebureau. Ik ga even mijn handen wassen. Zal ik op de terugweg nog iets voor je bestellen?
Het valt niet mee om reclamemakers te vinden die weten hoe ze creatief gebruik kunnen maken van internet, e-mail en SMS. Het interactieve (ja, zo noemen ze dat in de wereld van Peter Stuijvesant) reclamebureau OER bedacht daarom iets anders: een wervingscampagne in toiletten van trendy café's.
In de toiletten van deze café's hing een oproep aan potentiële kandidaten om het reclamebureau te sms'en. OER is, volgens Emerce (een site over e-business), tevreden met het resultaat. "Met deze campagne heb je een groot mond-tot-mond effect. Mensen vertellen elkaar over wat ze gezien hebben."
45 kandidaten hebben via een SMS-je gereageerd op de vacatures. Twee vacatures zijn inmiddels vervuld. De reacties zijn voornamelijk afkomstig van mid-twintigers tot begin-dertigers, aldus het reclamebureau.
Ik ga even mijn handen wassen. Zal ik op de terugweg nog iets voor je bestellen?