Reclamebureau wil geen 30plussers

Reclamebureau Wubbe in Delft zoekt een art-director. Om een beetje op te vallen, doet het bureau een wel heel erg ingewikkelde actie. Om de aandacht van de treinreizigers te trekken, zijn de Delftse stationsabri’s voorzien van de tekst: ‘Zet nu je bluetooth aan’. De reizigers die snel deze moeite doen, krijgen via de bluetooth antennes in de abri’s een gratis berichtje naar hun mobiele telefoon gestuurd (zolang ze zich tenminste binnen een straal van 25 meter bevinden) : ‘Reis je richting Amsterdam? Kijk dan over 900 meter naar het glazen pand aan je rechterhand.’ De reiziger ziet dan op het gebouw waarin het reclamebureau is gevestigd, een groot doek met de tekst: www.wubbezoektartdirector.nl. Erg omslachtig natuurlijk. Waarom deze tekst niet meteen op het station? Of in een wervingsadvertentie in een gratis forenskrant als Metro of Spits? Als een bedrijf allerlei technische drempels in zijn werving wil hebben, be my guest. Anders wordt het met de wervingssite. Het openingsscherm is een foto van het reclamebureau met een trein voor de deur. Vervolgens verschijnt een vraag in beeld: 'Ben je jonger dan 30 jaar?' Wie nee aanklikt, krijgt de volgende tekst: 'Sorry, we laten deze trein passeren en zoeken nog even verder'. De kandidaat krijgt dan ook geen sollicitatieformulier. Hoe zal het met de arbeidsomstandigheden zijn of de arbeidsvoorwaarden als het bedrijf zich in zijn werving al niet aan de wet houdt? Geen reclame voor deze werkgever.

Reclamebureau Wubbe in Delft zoekt een art-director. Om een beetje op te vallen, doet het bureau een wel heel erg ingewikkelde actie.

Om de aandacht van de treinreizigers te trekken, zijn de Delftse stationsabri’s voorzien van de tekst: ‘Zet nu je bluetooth aan’. De reizigers die snel deze moeite doen, krijgen via de bluetooth antennes in de abri’s een gratis berichtje naar hun mobiele telefoon gestuurd (zolang ze zich tenminste binnen een straal van 25 meter bevinden) : ‘Reis je richting Amsterdam? Kijk dan over 900 meter naar het glazen pand aan je rechterhand.’ De reiziger ziet dan op het gebouw waarin het reclamebureau is gevestigd, een groot doek met de tekst: www.wubbezoektartdirector.nl.
Erg omslachtig natuurlijk. Waarom deze tekst niet meteen op het station? Of in een wervingsadvertentie in een gratis forenskrant als Metro of Spits?

Als een bedrijf allerlei technische drempels in zijn werving wil hebben, be my guest. Anders wordt het met de wervingssite. Het openingsscherm is een foto van het reclamebureau met een trein voor de deur. Vervolgens verschijnt een vraag in beeld: 'Ben je jonger dan 30 jaar?' Wie nee aanklikt, krijgt de volgende tekst: 'Sorry, we laten deze trein passeren en zoeken nog even verder'. De kandidaat krijgt dan ook geen sollicitatieformulier.

Hoe zal het met de arbeidsomstandigheden zijn of de arbeidsvoorwaarden als het bedrijf zich in zijn werving al niet aan de wet houdt? Geen reclame voor deze werkgever.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 456 exclusieve vakartikelen en 286 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?