In de strijd om de krantenadverteerder geeft de Telegraaf werkgevers sinds kort de garantie dat zij voldoende CV's krijgen als zij een goede wervingsadvertentie plaatsen. Daarvoor heeft de krant met het onderzoeks- en adviesbureau voor arbeidsmarktcommunicatie Intelligence Group de Telegraaf Responsgenerator ontwikkeld. "Ik heb veel vertrouwen in onze krant", zegt Philip van Poecke, sales director van de Telegraaf. "Maar soms zie je zaterdags advertenties in de krant waarvan je denkt 'als hier reacties op komen is het toeval'." Checklist Om de kwaliteit van de vacature-advertenties te verbeteren, biedt de Telegraaf adverteerders de helpende hand. Daarvoor maakt de krant gebruik van de responsgenerator. Met behulp van een checklist en een puntensysteem beoordeelt de advertentieafdeling de kwaliteit van de advertentie op vier hoofdcriteria: - is de advertentie opvallend genoeg (bijvoorbeeld heeft deze een pakkende kop, is deze goed vormgegeven?) - is duidelijk genoeg omschreven wie de werkgever zoekt? - is helder wat je te bieden hebt? - en staat duidelijk beschreven hoe de sollicitant kan reageren? Garantie Met de score van de responsgenerator adviseert de advertentieafdeling werkgevers gratis hoe zij hun advertentie kunnen verbeteren. En als een advertentie voldoende punten haalt, garandeert de Telegraaf de respons. "De adverteerder bepaalt zelf wat voldoende respons is. Als werkgever moet je via onze krant voldoende CV's kunnen binnenhalen", aldus Van Poecke. Als te weinig kandidaten reageren op een goed beoordeelde advertentie, wordt de advertentie gratis opnieuw geplaatst. Wat weerhoudt adverteerders er eigenlijk van om bij alle wervingsmedia een responsgarantie te bedingen?
In de strijd om de krantenadverteerder geeft de Telegraaf werkgevers sinds kort de garantie dat zij voldoende CV's krijgen als zij een goede wervingsadvertentie plaatsen.
Daarvoor heeft de krant met het onderzoeks- en adviesbureau voor arbeidsmarktcommunicatie Intelligence Group de Telegraaf Responsgenerator ontwikkeld.
"Ik heb veel vertrouwen in onze krant", zegt Philip van Poecke, sales director van de Telegraaf. "Maar soms zie je zaterdags advertenties in de krant waarvan je denkt 'als hier reacties op komen is het toeval'."
Checklist
Om de kwaliteit van de vacature-advertenties te verbeteren, biedt de Telegraaf adverteerders de helpende hand. Daarvoor maakt de krant gebruik van de responsgenerator.
Met behulp van een checklist en een puntensysteem beoordeelt de advertentieafdeling de kwaliteit van de advertentie op vier hoofdcriteria:
- is de advertentie opvallend genoeg (bijvoorbeeld heeft deze een pakkende kop, is deze goed vormgegeven?)
- is duidelijk genoeg omschreven wie de werkgever zoekt?
- is helder wat je te bieden hebt?
- en staat duidelijk beschreven hoe de sollicitant kan reageren?
Garantie
Met de score van de responsgenerator adviseert de advertentieafdeling werkgevers gratis hoe zij hun advertentie kunnen verbeteren.
En als een advertentie voldoende punten haalt, garandeert de Telegraaf de respons. "De adverteerder bepaalt zelf wat voldoende respons is. Als werkgever moet je via onze krant voldoende CV's kunnen binnenhalen", aldus Van Poecke.
Als te weinig kandidaten reageren op een goed beoordeelde advertentie, wordt de advertentie gratis opnieuw geplaatst.
Wat weerhoudt adverteerders er eigenlijk van om bij alle wervingsmedia een responsgarantie te bedingen?