TenneT biedt beste digitale sollicitatie-ervaring

TenneT, de beheerder van het elektriciteitsnet, biedt kandidaten de 'beste digitale sollicitatie-ervaring' van 2008. Deze vakprijs is gisteren uitgereikt. Het internetbureau Tam Tam kreeg een eervolle vermelding. Digitaal-Werven heeft het digitale sollicitatieproces onderzocht van meer dan 350 werkgevers. Hierbij is gekeken naar de recruitmentsite, maar ook is bij elk van deze organisaties een 'mystery sollicitatie' gedaan en de reactie hierop is meegenomen in het resultaat. Bij het werven van nieuwe werknemers gaat het immers om het complete sollicitatieproces, niet alleen of de recruitmentsite 'state of the art' is. Echte mensen TenneT is de opvolger van Reed Business, die vorig jaar de beste digitale sollicitatie-ervaring won. Een vakjury heeft TenneT gekozen uit negen genomineerde werkgevers. In het begeleidende persbericht besteedt de organisatie geen aandacht aan de manier waarop TenneT het sollicitatieproces heeft georganiseerd, maar prijst zij vooral de recruitmentsite van Tennet. De persoonlijke touch die een grote organisatie als TenneT laat zien op de site, door echte mensen met echte verhalen te gebruiken, viel in goede aarde bij de jury. Een voorbeeld hiervan is het fotoboek dat elk van de gebruikte personages heeft. Daarnaast sprong de 'sfeer proeven' video er in positieve zin uit. Tevens komt in de site het sportprogramma committed power sterk naar voren, één van de weinige secundaire arbeidsvoorwaarden waarmee een sterk overheidsgereguleerd bedrijf als TenneT zich kan onderscheiden. TenneT heeft er duidelijk voor gekozen haar eigen kracht te communiceren, wat door de jury erg op prijs wordt gesteld. Interactieve video De eervolle vermelding gaat naar het internetbureau Tam Tam. De reden waarom Tam Tam eruit springt is de interactieve video, waarbij ook informatie wordt verzameld over de kandidaat. Verder biedt Tam Tam volgens de jury een goede gebruikerservaring op de site, waarbij de sollicitant direct zijn weg kan vinden naar de plek waar hij heen wil. "De vacatures hebben een kort en lang profiel en ook het feit dat de recruiter met naam, direct e-mail adres en telefoonnummer op de recruitmentsite vernoemd is wordt door de jury erg op prijs gesteld", aldus het persbericht. Volgens de jury bewijst Tam Tam dat een werkgever geen groot budget nodig heeft om een goede sollicitatie-ervaring te bieden.

TenneT, de beheerder van het elektriciteitsnet, biedt kandidaten de 'beste digitale sollicitatie-ervaring' van 2008. Deze vakprijs is gisteren uitgereikt. Het internetbureau Tam Tam kreeg een eervolle vermelding.

Digitaal-Werven heeft het digitale sollicitatieproces onderzocht van meer dan 350 werkgevers. Hierbij is gekeken naar de recruitmentsite, maar ook is bij elk van deze organisaties een 'mystery sollicitatie' gedaan en de reactie hierop is meegenomen in het resultaat. Bij het werven van nieuwe werknemers gaat het immers om het complete sollicitatieproces, niet alleen of de recruitmentsite 'state of the art' is.

Echte mensen
TenneT is de opvolger van Reed Business, die vorig jaar de beste digitale sollicitatie-ervaring won. Een vakjury heeft TenneT gekozen uit negen genomineerde werkgevers.
In het begeleidende persbericht besteedt de organisatie geen aandacht aan de manier waarop TenneT het sollicitatieproces heeft georganiseerd, maar prijst zij vooral de recruitmentsite van Tennet.

De persoonlijke touch die een grote organisatie als TenneT laat zien op de site, door echte mensen met echte verhalen te gebruiken, viel in goede aarde bij de jury. Een voorbeeld hiervan is het fotoboek dat elk van de gebruikte personages heeft.
Daarnaast sprong de 'sfeer proeven' video er in positieve zin uit.
Tevens komt in de site het sportprogramma committed power sterk naar voren, één van de weinige secundaire arbeidsvoorwaarden waarmee een sterk overheidsgereguleerd bedrijf als TenneT zich kan onderscheiden.
TenneT heeft er duidelijk voor gekozen haar eigen kracht te communiceren, wat door de jury erg op prijs wordt gesteld.

Interactieve video
De eervolle vermelding gaat naar het internetbureau Tam Tam. De reden waarom Tam Tam eruit springt is de interactieve video, waarbij ook informatie wordt verzameld over de kandidaat.
Verder biedt Tam Tam volgens de jury een goede gebruikerservaring op de site, waarbij de sollicitant direct zijn weg kan vinden naar de plek waar hij heen wil. "De vacatures hebben een kort en lang profiel en ook het feit dat de recruiter met naam, direct e-mail adres en telefoonnummer op de recruitmentsite vernoemd is wordt door de jury erg op prijs gesteld", aldus het persbericht.

Volgens de jury bewijst Tam Tam dat een werkgever geen groot budget nodig heeft om een goede sollicitatie-ervaring te bieden.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 459 exclusieve vakartikelen en 286 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?