Managers en HRM-ers die zich richten op medewerkertevredenheid, verbeteren hiermee niet de resultaten van hun organisatie. Dat schrijft Managersonline. De site beweert dit op gezag van de Belgische organisatieadviseur Veronique Michiels. "Tevreden medewerkers werken niet persé harder of zijn bereid iets extra's te doen. Geëngageerde medewerkers doen dat juist wel. Van engagement is sprake wanneer medewerkers met hun enthousiasme anderen motiveren, sterke teamspelers zijn en minder vaak van job veranderen." Het klinkt logisch, maar toch blijven er enkele vragen over. Misschien werken tevreden medewerkers niet harder, maar hoe groot is de kans dat ontevreden werknemers er een schepje bovenop doen? En zijn gemotiveerde medewerkers niet per definitie tevreden werknemers?
Managers en HRM-ers die zich richten op medewerkertevredenheid, verbeteren hiermee niet de resultaten van hun organisatie. Dat schrijft Managersonline.
De site beweert dit op gezag van de Belgische organisatieadviseur Veronique Michiels. "Tevreden medewerkers werken niet persé harder of zijn bereid iets extra's te doen. Geëngageerde medewerkers doen dat juist wel. Van engagement is sprake wanneer medewerkers met hun enthousiasme anderen motiveren, sterke teamspelers zijn en minder vaak van job veranderen."
Het klinkt logisch, maar toch blijven er enkele vragen over. Misschien werken tevreden medewerkers niet harder, maar hoe groot is de kans dat ontevreden werknemers er een schepje bovenop doen? En zijn gemotiveerde medewerkers niet per definitie tevreden werknemers?