Het Universitair Medisch Centrum Utrecht heeft voor de derde keer de beste recruitmentsite. Tenminste als het gaat om functionaliteit en inhoud. Dat is de uitkomst van de Recruitmentsite Scan 2008. Met de Recruitmentsite Scan 2008 heeft Intelligence Group dit jaar 350 wervingssites beoordeeld op 52 criteria voor de functionaliteit en inhoud van sites. Op basis hiervan hebben de sites een rapportcijfer gekregen. Top 20 recruitmentsites De top 20 volgens Intelligence Group: 1 Universitair Medisch Centrum Utrecht (rapportcijfer 8,1) 2 Price Waterhouse Coopers (7,9) 3 Koninklijke Marine (7,8) 4-7 Gemeente Den Haag, Deloitte, ING en Van Doorne (7,7) 8-10 BDO, Accenture, LogicaCMG (7,6) 11-14 Het Rijk, TNO, Rabobank, VolkerWessles (7,5) 15-18 Parnassia, KPMG, Amphia Ziekenhuis Breda, Kadaster (7,3) 19-20 Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn, Achmea en CapGemini (7,2) Wat opvalt in de top 20, is dat de rapportcijfers van de verschillende werkgevers niet ver uit elkaar liggen. UMC Utrecht weer de beste UMC Utrecht haalde het beste rapportcijfer. In 2005 en 2006 was UMC Utrecht ook al de beste volgens de Recruitmentsite Scan. Verder is opmerkelijk dat de financiële dienstverleners sterk zijn vertegenwoordigd binnen de top 20: PricewaterhouseCoopers (2), Deloitte (4) en KPMG (15). Top 20, maar nog geen prijs Met de Recruitmentsite Scan is alleen gekeken naar de functionaliteit en inhoud van de site. De werkgevers in de top 20 kunnen dan ook nog niet de vlag uithangen. Want de beste recruitmentsite ("de Gouden Cursor") is de site die het beste scoort op drie elementen. Naast functionaliteit & inhoud gaat het hierbij om uitstraling & aantrekkelijkheid en om de effectiviteit van het online sollicitatieproces. Naast de Gouden Cursor is er een publieksprijs ("de Publiekscursor") voor de meest aantrekkelijke recruitmentsite. De Cursor-winnaars worden 27 maart bekend gemaakt tijdens het seminar 'Succesvol Werven via Internet'.
Het Universitair Medisch Centrum Utrecht heeft voor de derde keer de beste recruitmentsite. Tenminste als het gaat om functionaliteit en inhoud. Dat is de uitkomst van de Recruitmentsite Scan 2008.
Met de Recruitmentsite Scan 2008 heeft Intelligence Group dit jaar 350 wervingssites beoordeeld op 52 criteria voor de functionaliteit en inhoud van sites. Op basis hiervan hebben de sites een rapportcijfer gekregen.
Top 20 recruitmentsites
De top 20 volgens Intelligence Group:
1 Universitair Medisch Centrum Utrecht (rapportcijfer 8,1)
2 Price Waterhouse Coopers (7,9)
3 Koninklijke Marine (7,8)
4-7 Gemeente Den Haag, Deloitte, ING en Van Doorne (7,7)
8-10 BDO, Accenture, LogicaCMG (7,6)
11-14 Het Rijk, TNO, Rabobank, VolkerWessles (7,5)
15-18 Parnassia, KPMG, Amphia Ziekenhuis Breda, Kadaster (7,3)
19-20 Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn, Achmea en CapGemini (7,2)
Wat opvalt in de top 20, is dat de rapportcijfers van de verschillende werkgevers niet ver uit elkaar liggen.
UMC Utrecht weer de beste
UMC Utrecht haalde het beste rapportcijfer. In 2005 en 2006 was UMC Utrecht ook al de beste volgens de Recruitmentsite Scan.
Verder is opmerkelijk dat de financiële dienstverleners sterk zijn vertegenwoordigd binnen de top 20: PricewaterhouseCoopers (2), Deloitte (4) en KPMG (15).
Top 20, maar nog geen prijs
Met de Recruitmentsite Scan is alleen gekeken naar de functionaliteit en inhoud van de site. De werkgevers in de top 20 kunnen dan ook nog niet de vlag uithangen.
Want de beste recruitmentsite ("de Gouden Cursor") is de site die het beste scoort op drie elementen. Naast functionaliteit & inhoud gaat het hierbij om uitstraling & aantrekkelijkheid en om de effectiviteit van het online sollicitatieproces.
Naast de Gouden Cursor is er een publieksprijs ("de Publiekscursor") voor de meest aantrekkelijke recruitmentsite.
De Cursor-winnaars worden 27 maart bekend gemaakt tijdens het seminar 'Succesvol Werven via Internet'.