Volkswagen: 'Innovatie is vrouwelijk'

Wie de afgelopen dagen in Berlijn met vakantie was, kon niet heen om de opvallende posters van Volkswagen. Onder het motto 'Innovatie is vrouwelijk' probeert de Duitse autofabrikant vrouwelijk technisch talent te verleiden. 'Innovation ist weiblich' roepen de opvallende posters waarmee Volkswagen in contact wil komen met de beste vrouwelijke technici die nodig zijn voor de ontwikkeling van nieuwe, meer duurzame auto's. Wedstrijd Onderdeel van de campagne is een wedstrijd die studentes uitdaagt om innovatieve ideeën te bedenken voor de auto van morgen (Woman Driving Award). Om te laten zien dat het Volkswagen menens is, laat de fabrikant in de wedstrijdfolder echte werkneemsters aan het woord over de toepassingen die zij hebben bedacht voor het autoconcern. En het aardige is dat het campagne-mes aan twee kanten snijdt. Want met het thema innovatie spreekt Volkswagen niet alleen de ingenieurs aan die de fabrikant zoekt, maar ook het auto kopende publiek. Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.

Volkswagen op zoek naar technische vrouwenWie de afgelopen dagen in Berlijn met vakantie was, kon niet heen om de opvallende posters van Volkswagen. Onder het motto 'Innovatie is vrouwelijk' probeert de Duitse autofabrikant vrouwelijk technisch talent te verleiden.

Volkswagen:

'Innovation ist weiblich' roepen de opvallende posters waarmee Volkswagen in contact wil komen met de beste vrouwelijke technici die nodig zijn voor de ontwikkeling van nieuwe, meer duurzame auto's.

Wedstrijd
Onderdeel van de campagne is een wedstrijd die studentes uitdaagt om innovatieve ideeën te bedenken voor de auto van morgen (Woman Driving Award).

Om te laten zien dat het Volkswagen menens is, laat de fabrikant in de wedstrijdfolder echte werkneemsters aan het woord over de toepassingen die zij hebben bedacht voor het autoconcern.

En het aardige is dat het campagne-mes aan twee kanten snijdt. Want met het thema innovatie spreekt Volkswagen niet alleen de ingenieurs aan die de fabrikant zoekt, maar ook het auto kopende publiek.

Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 456 exclusieve vakartikelen en 286 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?