10 tips om medewerkers weg te jagen

Slecht management is de meest effectieve manier om medewerkers weg te jagen. Dat blijkt uit een mini-onderzoekje van The Chief Happiness Officer. Een vrije vertaling voor de Nederlandse situatie in 10 tips om medewerkers te pesten. Tips voor managers 1. Geef autoritair leiding; medewerkers moeten weten wie de baas is 2. Wees agressief; zorg dat ze bang voor je zijn, dan lopen ze harder 3. Vertel wat ze fout doen; complimenten krijgen de medewerkers thuis wel 4. Wees onvoorspelbaar; een consistente lijn volgen is saai. Tips voor kantoorpolitiek 5. Laat medewerkers niet zelf beslissen. Ook voor kleine zaken moeten ze toestemming vragen. Zelfs voor kleine aankopen zijn managementbeslissingen, formulieren en overleggen nodig. 6. Regel alles in gedetailleerde procedures en zorg dat het waterdicht wordt geregistreerd. Denken doen de medewerkers thuis maar. Tips voor de inhoud van het werk 7. Geef medewerkers nutteloos werk 8. Laat ze op de minuut hun uren maken, maar zorg ervoor dat ze niks te doen hebben (uiteraard is alle afleiding uit den boze: weg met de internetaansluiting, weg met de radio) Tips voor de communicatie 9. Luisteren is iets voor medewerkers, niet voor managers 10. Houd informatie achter. Ze hoeven niet alles te weten, zolang ze maar doen wat hen wordt verteld. Nog andere tips om van werknemers af te komen? Of minstens zoveel waard natuurlijk: suggesties om waardevolle medewerkers (gemotiveerd) te houden? Laat het ons weten: via de comments-link onder dit artikel of via een mailtje naar personeelsnetlog(at)gmail.com.

Slecht management is de meest effectieve manier om medewerkers weg te jagen. Dat blijkt uit een mini-onderzoekje van The Chief Happiness Officer.

Een vrije vertaling voor de Nederlandse situatie in 10 tips om medewerkers te pesten.

Tips voor managers
1. Geef autoritair leiding; medewerkers moeten weten wie de baas is
2. Wees agressief; zorg dat ze bang voor je zijn, dan lopen ze harder
3. Vertel wat ze fout doen; complimenten krijgen de medewerkers thuis wel
4. Wees onvoorspelbaar; een consistente lijn volgen is saai.

Tips voor kantoorpolitiek
5. Laat medewerkers niet zelf beslissen. Ook voor kleine zaken moeten ze toestemming vragen. Zelfs voor kleine aankopen zijn managementbeslissingen, formulieren en overleggen nodig.
6. Regel alles in gedetailleerde procedures en zorg dat het waterdicht wordt geregistreerd. Denken doen de medewerkers thuis maar.

Tips voor de inhoud van het werk
7. Geef medewerkers nutteloos werk
8. Laat ze op de minuut hun uren maken, maar zorg ervoor dat ze niks te doen hebben (uiteraard is alle afleiding uit den boze: weg met de internetaansluiting, weg met de radio)

Tips voor de communicatie
9. Luisteren is iets voor medewerkers, niet voor managers
10. Houd informatie achter. Ze hoeven niet alles te weten, zolang ze maar doen wat hen wordt verteld.

Nog andere tips om van werknemers af te komen? Of minstens zoveel waard natuurlijk: suggesties om waardevolle medewerkers (gemotiveerd) te houden? Laat het ons weten: via de comments-link onder dit artikel of via een mailtje naar personeelsnetlog(at)gmail.com.
Doorsturen:

Neem een abonnement en download 447 exclusieve vakartikelen en 302 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?