500 euro voor een 'goed sollicitatiegesprek'

De sollicitanten zijn weer de baas. In ieder geval in sectoren als ICT en de financiële dienstverlening. Het ICT-bedrijf Green Valley heeft vijftien vacatures en betaalt sollicitanten 500 euro na een goed sollicitatiegesprek. "We merken dat werving via traditionele kanalen te langzaam gaat. In plaats dat we het geld aan dure personeelsadvertenties uitgeven, geven we 500 euro cash aan kandidaten die wij na het sollicitatiegesprek een baan aanbieden, ongeacht of de kandidaat die baan aanneemt of niet", aldus algemeen directeur Michiel Riedijk. Het gaat hierbij dus niet direct om een premie voor sollicitanten die de aangeboden baan accepteren. Hierdoor wordt het sollicitatiegesprek interessant voor ICT'ers die het prima naar hun zin hebben in hun huidige baan, maar die wel een extra zakcentje kunnen gebruiken. Het lijkt erop dat dit kleine ICT-bedrijf in een wereld van automatiseringsreuzen ernaar streeft dat de hele sector over dit stuntje praat, zodat relatief goedkoop de naamsbekendheid van het bedrijf wordt gevestigd. Bekendheid op de arbeidsmarkt zullen meer bedrijven kunnen gebruiken. Dus: wie biedt meer? Eenmaal, andermaal ...

De sollicitanten zijn weer de baas. In ieder geval in sectoren als ICT en de financiële dienstverlening.

Het ICT-bedrijf Green Valley heeft vijftien vacatures en betaalt sollicitanten 500 euro na een goed sollicitatiegesprek. "We merken dat werving via traditionele kanalen te langzaam gaat. In plaats dat we het geld aan dure personeelsadvertenties uitgeven, geven we 500 euro cash aan kandidaten die wij na het sollicitatiegesprek een baan aanbieden, ongeacht of de kandidaat die baan aanneemt of niet", aldus algemeen directeur Michiel Riedijk.

Het gaat hierbij dus niet direct om een premie voor sollicitanten die de aangeboden baan accepteren. Hierdoor wordt het sollicitatiegesprek interessant voor ICT'ers die het prima naar hun zin hebben in hun huidige baan, maar die wel een extra zakcentje kunnen gebruiken.
Het lijkt erop dat dit kleine ICT-bedrijf in een wereld van automatiseringsreuzen ernaar streeft dat de hele sector over dit stuntje praat, zodat relatief goedkoop de naamsbekendheid van het bedrijf wordt gevestigd.

Bekendheid op de arbeidsmarkt zullen meer bedrijven kunnen gebruiken. Dus: wie biedt meer? Eenmaal, andermaal ...

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 456 exclusieve vakartikelen en 286 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?