Accountants zijn toch saaie, grijze mannen van middelbare leeftijd? Volgens het Amerikaanse weekblad BusinessWeek is dit imago achterhaald: accountantskantoren behoren tot de beste werkgevers om een loopbaan te starten. Op basis van uitgebreid onderzoek heeft Businessweek voor de tweede keer een top 95 samengesteld van werkgevers waar afgestudeerden het beste hun carrière kunnen beginnen. De top 3 bestaat uit grote accountantskantoren: Deloitte & Touche, PricewaterhouseCoopers en Ernst & Young. De laatste van de grote vier accountants, KPMG, staat op een 11de plaats. Zo verslaan de accountants populaire werkgevers als Walt Disney, Google en Microsoft. Voorbij is de periode in Amerika waarin accounttants met pek en veren werden overladen als gevolg van de grote financiële schandalen. Door nieuwe, aangescherpte wetgeving is er in Amerika een grote vraag naar financieel talent. Om dat naar binnen te kunnen hengelen, hebben de grote accountantbureaus zich aangepast aan de wensen en verwachtingen van de internetgeneratie. BusinessWeek signaleert dat de bureaus alles op alles zetten om afgestudeerden aan zich te binden. Dat blijkt uit de arbeidsvoorwaarden en ook uit nieuwe wervingsmethoden. Zo gebruikt Ernst & Young de netwerksite Talkbook om kandidaten kennis te laten maken met werknemers. En PricewaterhouseCoopers biedt kandidaten een second opinion van een andere manager als zij de feedback niet begrijpen die ze krijgen tijdens het werving- en selectieproces. Deloitte, de nummer 1 van de Businessweek-lijst, heeft zelfs een eigen filmfestival georganiseerd. Onder het motto 'What's Your Deloitte?' hebben werknemers korte videofilmpjes gemaakt over de cultuur en waarden van het bedrijf. Dat heeft meer dan 370 video's opgeleverd die tijdens het eigen filmfestival worden gepresenteerd. Eén van de succesvideo's die ook in de werving wordt gebruikt, laat rappende stagiairs aan het woord over het kantoorleven bij Deloitte:
Accountants zijn toch saaie, grijze mannen van middelbare leeftijd? Volgens het Amerikaanse weekblad BusinessWeek is dit imago achterhaald: accountantskantoren behoren tot de beste werkgevers om een loopbaan te starten.
Op basis van uitgebreid onderzoek heeft Businessweek voor de tweede keer een top 95 samengesteld van werkgevers waar afgestudeerden het beste hun carrière kunnen beginnen. De top 3 bestaat uit grote accountantskantoren: Deloitte & Touche, PricewaterhouseCoopers en Ernst & Young. De laatste van de grote vier accountants, KPMG, staat op een 11de plaats. Zo verslaan de accountants populaire werkgevers als Walt Disney, Google en Microsoft.
Voorbij is de periode in Amerika waarin accounttants met pek en veren werden overladen als gevolg van de grote financiële schandalen. Door nieuwe, aangescherpte wetgeving is er in Amerika een grote vraag naar financieel talent. Om dat naar binnen te kunnen hengelen, hebben de grote accountantbureaus zich aangepast aan de wensen en verwachtingen van de internetgeneratie.
BusinessWeek signaleert dat de bureaus alles op alles zetten om afgestudeerden aan zich te binden. Dat blijkt uit de arbeidsvoorwaarden en ook uit nieuwe wervingsmethoden. Zo gebruikt Ernst & Young de netwerksite Talkbook om kandidaten kennis te laten maken met werknemers. En PricewaterhouseCoopers biedt kandidaten een second opinion van een andere manager als zij de feedback niet begrijpen die ze krijgen tijdens het werving- en selectieproces.
Deloitte, de nummer 1 van de Businessweek-lijst, heeft zelfs een eigen filmfestival georganiseerd. Onder het motto 'What's Your Deloitte?' hebben werknemers korte videofilmpjes gemaakt over de cultuur en waarden van het bedrijf. Dat heeft meer dan 370 video's opgeleverd die tijdens het eigen filmfestival worden gepresenteerd.
Eén van de succesvideo's die ook in de werving wordt gebruikt, laat rappende stagiairs aan het woord over het kantoorleven bij Deloitte: