Sociale netwerk-sites, zoals Hyves en Schoolbank, zijn het helemaal. Weifelend bekijken Nederlandse recruiters of dit soort sites kunnen worden ingezet bij de werving. In Amerika is de marine voorloper op dit gebied. Onder het motto The Few, The Proud, THE MARINES proberen de recruiters van dit legeronderdeel via de community-site MySpace vrienden te maken en hen te interesseren voor een loopbaan op zee. MySpace is één van de populairste Amerikaanse sites en heeft zo'n 100 (!) miljoen leden. Volgens het weekblad Time is MySpace één van de "50 coolest websites" van 2006. Om door te dringen in de vriendenkringen die MySpace bevolken, heeft de marine zich aangepast aan de sociale spelregels van de community-sites. Eenvoudig kun je een MySpace-vriend worden van de marine. Hoewel pas kort via deze site actief, heeft de marine er inmiddels al bijna 16.000. Ook kunnen de MySpacers eenvoudig de populaire wervingsvideo aan hun eigen profiel toevoegen. En waar het de recruiters om te doen is: met een enkele klik kunnen de vele community-leden laagdrempelig met hen contact opnemen voor meer informatie over een baan bij de Marine. Ook in Nederland zijn jongeren met de traditionele wervingsmedia steeds moeilijker te bereiken. Waar blijven de recruiters die nieuwe methoden ontwikkelen die passen bij de MSN-generatie?
Sociale netwerk-sites, zoals Hyves en Schoolbank, zijn het helemaal. Weifelend bekijken Nederlandse recruiters of dit soort sites kunnen worden ingezet bij de werving.
In Amerika is de marine voorloper op dit gebied. Onder het motto The Few, The Proud, THE MARINES proberen de recruiters van dit legeronderdeel via de community-site MySpace vrienden te maken en hen te interesseren voor een loopbaan op zee.
MySpace is één van de populairste Amerikaanse sites en heeft zo'n 100 (!) miljoen leden. Volgens het weekblad Time is MySpace één van de "50 coolest websites" van 2006.
Om door te dringen in de vriendenkringen die MySpace bevolken, heeft de marine zich aangepast aan de sociale spelregels van de community-sites. Eenvoudig kun je een MySpace-vriend worden van de marine. Hoewel pas kort via deze site actief, heeft de marine er inmiddels al bijna 16.000. Ook kunnen de MySpacers eenvoudig de populaire wervingsvideo aan hun eigen profiel toevoegen.
En waar het de recruiters om te doen is: met een enkele klik kunnen de vele community-leden laagdrempelig met hen contact opnemen voor meer informatie over een baan bij de Marine.
Ook in Nederland zijn jongeren met de traditionele wervingsmedia steeds moeilijker te bereiken. Waar blijven de recruiters die nieuwe methoden ontwikkelen die passen bij de MSN-generatie?