Reed Business heeft deze week een award gekregen voor de beste digitale sollicitatie-ervaring van 2007. Een eervolle vermelding was er voor advocatenkantoor De Brauw Blackstone Westbroek. Digitaal-Werven, een initiatief van Bas van de Haterd en Marc Drees, heeft meer dan 100 recruitmentsites beoordeeld. Hierbij is niet alleen gekeken naar de inhoud, de functionaliteit en de gebruiksvriendelijkheid van de website, maar ook naar het digitale sollicitatieproces en de afhandeling van de sollicitatie per e-mail. Op basis van het onderzoek zijn negen bedrijven genomineerd. Een vakjury heeft uit de genomineerden Reed Business tot winnaar uitgeroepen. Volgens de jury heeft de recruitmentsite Werken bij Reed Business "een overzichtelijk design met een zeer uitgebreid pakket aan informatie in heldere taal dat goed en makkelijk te vinden is". Verder geeft de site met "video’s goed de sfeer van het bedrijf weer en zijn deze testimonials ook in tekst te lezen. De website is transparant, gebruiksvriendelijk, eerlijk en toch aantrekkelijk." Een eervolle vermelding was er voor De Brauw Blackstone Westbroek. In de recruitmentsite Werken bij de Brauw prijst de jury "het vele gebruik van video over de volle breedte van het bedrijf". "Tevens worden de feiten en cijfers op een duidelijke en beknopte manier in beeld gebracht, net als de loopbaanmogelijkheden en de sollicitatieprocedure. De personalisatie, waar de recruiters met beeld, e-mail adres en telefoonnummer worden genoemd, voegt een extra dimensie toe. De Brauw zet een uitermate heldere, overzichtelijke en visueel aantrekkelijke website neer." De beoordelaars van de recruitmentsites blijven echter kritisch. Want zelfs winnaar Reed Business heeft in het onderzoek van Digitaal-Werven, net als geen enkel ander bedrijf, nog geen 7 of hoger gescoord (op een schaal van 1 tot 10). "Hoewel dè kandidaat niet bestaat en dus ook de ideale sollicitatie-ervaring niet, is er voor alle bedrijven in Nederland nog veel te verbeteren op dit vlak", schrijven de strenge beoordelaars. Overigens wordt later deze maand in een concurrerend initiatief (Nationale Monitor Beste Recruitmentsite van Intelligence Group) de Gouden Cursor uitgereikt voor de beste recruitmentsite. Pas dan weten we of maar één recruitmentsite de beste kan zijn. Meer lezen? Een uitgebreid verslag van seminar Digitaal Werven waar Reed Business de prijs kreeg uitgereikt, is te lezen bij het weblog Frankwatching.
Reed Business heeft deze week een award gekregen voor de beste digitale sollicitatie-ervaring van 2007. Een eervolle vermelding was er voor advocatenkantoor De Brauw Blackstone Westbroek.
Digitaal-Werven, een initiatief van Bas van de Haterd en Marc Drees, heeft meer dan 100 recruitmentsites beoordeeld. Hierbij is niet alleen gekeken naar de inhoud, de functionaliteit en de gebruiksvriendelijkheid van de website, maar ook naar het digitale sollicitatieproces en de afhandeling van de sollicitatie per e-mail.
Op basis van het onderzoek zijn negen bedrijven genomineerd. Een vakjury heeft uit de genomineerden Reed Business tot winnaar uitgeroepen. Volgens de jury heeft de recruitmentsite Werken bij Reed Business "een overzichtelijk design met een zeer uitgebreid pakket aan informatie in heldere taal dat goed en makkelijk te vinden is". Verder geeft de site met "video’s goed de sfeer van het bedrijf weer en zijn deze testimonials ook in tekst te lezen. De website is transparant, gebruiksvriendelijk, eerlijk en toch aantrekkelijk."
Een eervolle vermelding was er voor De Brauw Blackstone Westbroek. In de recruitmentsite Werken bij de Brauw prijst de jury "het vele gebruik van video over de volle breedte van het bedrijf". "Tevens worden de feiten en cijfers op een duidelijke en beknopte manier in beeld gebracht, net als de loopbaanmogelijkheden en de sollicitatieprocedure. De personalisatie, waar de recruiters met beeld, e-mail adres en telefoonnummer worden genoemd, voegt een extra dimensie toe. De Brauw zet een uitermate heldere, overzichtelijke en visueel aantrekkelijke website neer."
De beoordelaars van de recruitmentsites blijven echter kritisch. Want zelfs winnaar Reed Business heeft in het onderzoek van Digitaal-Werven, net als geen enkel ander bedrijf, nog geen 7 of hoger gescoord (op een schaal van 1 tot 10). "Hoewel dè kandidaat niet bestaat en dus ook de ideale sollicitatie-ervaring niet, is er voor alle bedrijven in Nederland nog veel te verbeteren op dit vlak", schrijven de strenge beoordelaars.
Overigens wordt later deze maand in een concurrerend initiatief (Nationale Monitor Beste Recruitmentsite van Intelligence Group) de Gouden Cursor uitgereikt voor de beste recruitmentsite. Pas dan weten we of maar één recruitmentsite de beste kan zijn.
Meer lezen?
Een uitgebreid verslag van seminar Digitaal Werven waar Reed Business de prijs kreeg uitgereikt, is te lezen bij het weblog Frankwatching.