Beste digitale sollicitatie-ervaring: Deloitte weer in de prijzen

Net als vorig jaar heeft Deloitte de award gekregen voor de 'Beste digitale sollicitatie-ervaring'. De prijs is vandaag voor de vijfde keer uitgereikt. Voor de 'Beste digitale sollicitatie-ervaring' heeft 'Digitaal-Werven' de online recruitment-inspanningen onderzocht van meer dan 400 werkgevers. Daarbij is niet alleen gekeken naar de recruitmentsite, maar vooral ook naar de manier waarop het sollicitatieproces wordt afgehandeld. Deloitte: rijk aan content Naast winnaar Deloitte waren voor deze prijs genomineerd: ASR, Cap Gemini, Klap Assuradeuren en VUmc. Volgens het jury-rapport heeft Deloitte "het hoge niveau van vorig jaar, een site rijk aan content, veel interactie en een duidelijke betrokkenheid van de medewerkers, goed vast weten te houden". Al had de jury eenzelfde kritische opmerking als vorig jaar. "Let erop dat de site geen ratjetoe wordt van verder goede content, houd het overzichtelijk. Zeker voor bezoekers die er de eerste keer komen is het mogelijk dat ze ‘verdrinken’ in de site." Mobiele sollicitatie-ervaring Bij een concurrerend prijzen-initiatief met de weinig originele naam 'Beste mobiele sollicitatie-ervaring' kreeg Deloitte overigens een eervolle vermelding. Voor deze prijs zijn de sites van top 100 bedrijven beoordeeld op zeven criteria: simpel, goed leesbaar, eenvoudig navigeerbaar, minimale invoer van velden, consistente branding, geen flash of java, mobile redirect. Op basis van deze criteria is de recruitmentsite van USG Capacity uitgeroepen tot de Beste mobiele sollicitatie-ervaring. "Zoeken naar vacatures, open sollicitatie mogelijkheid, reageren via email / telefoon / LinkedIn, solliciteren via een kort webformulier, adressen van vestigingen, profielen van medewerkers … het zit allemaal verwerkt in de mobielvriendelijke site", aldus het jury-rapport. Laatste circus-act De laatste act in het prijzencircus voor online recruitment is de uitreiking van de Gouden Cursor op 17 november. Als een recessie geen roet in het eten gooit die de recruitment-investeringen on hold zet, hebben de recruiters weer een jaar de tijd om bij elkaar af te kijken hoe ze hun sites kunnen verbeteren. Zodat ze volgend jaar (weer) hun kunsten mogen laten zien in het prijzencircus.

Beste digitale sollicitatie-ervaring: weer DeloitteNet als vorig jaar heeft Deloitte de award gekregen voor de 'Beste digitale sollicitatie-ervaring'. De prijs is vandaag voor de vijfde keer uitgereikt.

Voor de 'Beste digitale sollicitatie-ervaring' heeft 'Digitaal-Werven' de online recruitment-inspanningen onderzocht van meer dan 400 werkgevers. Daarbij is niet alleen gekeken naar de recruitmentsite, maar vooral ook naar de manier waarop het sollicitatieproces wordt afgehandeld.

Deloitte: rijk aan content
Naast winnaar Deloitte waren voor deze prijs genomineerd: ASR, Cap Gemini, Klap Assuradeuren en VUmc.

Volgens het jury-rapport heeft Deloitte "het hoge niveau van vorig jaar, een site rijk aan content, veel interactie en een duidelijke betrokkenheid van de medewerkers, goed vast weten te houden".
Al had de jury eenzelfde kritische opmerking als vorig jaar. "Let erop dat de site geen ratjetoe wordt van verder goede content, houd het overzichtelijk. Zeker voor bezoekers die er de eerste keer komen is het mogelijk dat ze ‘verdrinken’ in de site."

Mobiele sollicitatie-ervaring
Bij een concurrerend prijzen-initiatief met de weinig originele naam 'Beste mobiele sollicitatie-ervaring' kreeg Deloitte overigens een eervolle vermelding.

Voor deze prijs zijn de sites van top 100 bedrijven beoordeeld op zeven criteria: simpel, goed leesbaar, eenvoudig navigeerbaar, minimale invoer van velden, consistente branding, geen flash of java, mobile redirect.
Op basis van deze criteria is de recruitmentsite van USG Capacity uitgeroepen tot de Beste mobiele sollicitatie-ervaring. "Zoeken naar vacatures, open sollicitatie mogelijkheid, reageren via email / telefoon / LinkedIn, solliciteren via een kort webformulier, adressen van vestigingen, profielen van medewerkers … het zit allemaal verwerkt in de mobielvriendelijke site", aldus het jury-rapport.

Laatste circus-act
De laatste act in het prijzencircus voor online recruitment is de uitreiking van de Gouden Cursor op 17 november.

Als een recessie geen roet in het eten gooit die de recruitment-investeringen on hold zet, hebben de recruiters weer een jaar de tijd om bij elkaar af te kijken hoe ze hun sites kunnen verbeteren. Zodat ze volgend jaar (weer) hun kunsten mogen laten zien in het prijzencircus.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 447 exclusieve vakartikelen en 302 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?