Volkskrant begint gratis weekblad met personeelsadvertenties.
In de eerste helft van 2006 lanceert de Volkskrant een nieuw weekblad over werk en persoonlijke ontwikkeling. Het blad wordt gratis verspreid onder mensen tot 40 jaar met een afgeronde HBO- of WO-opleiding. De krant zet hiermee een directe concurrent van de bladen *Carp en Intermediair in de markt.
Het initiatief van de Volkskrant is begrijpelijk, omdat de markt voor personeelsadvertenties in kranten al enige tijd krimpt. De matige economie en de opkomst van internet als medium voor personeelsadvertenties zijn hier debet aan. De krant kan het verlies aan advertenties in de krant mogelijk compenseren met de opbrengsten van het nieuwe blad.
Hoger opgeleiden tot en met 39 jaar kunnen zich aanmelden voor een gratis abonnement. Het blad zal in 2006 starten met een oplage van 120.000 en krijgt ook een eigen website. De inhoud van het blad zal uit een mix van reportages en interviews bestaan, aangevuld met service-informatie, columns en natuurlijk personeelsadvertenties.