Landmacht steekt 140 duizend euro in sponsoring raceteam.
In de jacht op nieuw personeel, probeert de Landmacht weer eens iets anders. Het krijgsmachtdeel gaat nieuw personeel werven met een eigen ‘Racing Team Koninklijke Landmacht’, waar het jaarlijks 140.000 euro aan spendeert. De inzet van het raceteam is een nieuw onderdeel van de bestaande wervingscampagne. De eerste race is tijdens het Paasweekeinde op Zandvoort.
De Landmacht heeft ieder jaar 4000 nieuwe mensen nodig en in 2005 en 2006 zelfs 5000. Autosport oefent volgens plaatsvervangend bevelhebber der landstrijdkrachten generaal-majoor Tony van Diepenbrugge een grote aantrekkingskracht uit op de doelgroep van de wervingscampagne. Van Diepenbrugge meent dat autosport past het imago van de Landmacht vanwege het teamwork, de techniek, dynamiek en lef die ervoor nodig zijn.
Het team neemt het komende jaar met twee wagens deel aan de Seat Cupra Cup. De ene wordt gereden door Sandra van der Sloot en Sheila Verschuur, de andere door Michel Schaap en Marcel Duits. Elke auto heeft zijn eigen uit militairen bestaande pitcrew. Ook hier bestaat het ene team alleen uit vrouwen en het andere uit mannen.
Redactie Personeelsnet