Online leren maakt een forse groei door. Eén op de drie Nederlanders (36%) volgde het afgelopen jaar een werkgerelateerde training. Nooit eerder was dat percentage zo hoog.
Leren via internet is al jaren aan een sterke opmars bezig, blijkt uit een onderzoek door Markteffect onder duizend Nederlanders. Cursisten volgden een recordaantal werkgerelateerde trainingen, waarvan de helft online. Dat meldt online learningportal GoodHabitz.
Online learning populair
Online leren is de norm geworden, zo blijkt uit de onderzoeksresultaten. De helft van alle Nederlanders (49%) heeft al ervaring met online leren, van wie 55% deze leervorm aanraadt aan vrienden of familie. 45% geeft aan in de toekomst online te willen leren.
Eén op de drie Nederlanders (36%) volgde het afgelopen jaar een werkgerelateerde training. Nooit eerder was dat percentage zo hoog.
Kennis opdoen en vaardigheden ontwikkelen
Voor het derde jaar op rij onderzocht in opdracht van GoodHabitz het leergedrag en de leerbehoeftes van Nederlanders. Net als vorig jaar geven vrijwel alle respondenten (87%) aan persoonlijke ontwikkeling (zeer) belangrijk te vinden.
Opvallend is de motivatie om te leren: het opdoen van kennis (78%) en het ontwikkelen van vaardigheden (75%) worden beduidend vaker genoemd dan carrière maken (24%).