Sociale media op het werk verbieden, is heel lastig. Het is verstandiger om het gebruik in uw voordeel te reguleren. Met deze richtlijnen gaan uw werknemers bewuster om met Twitter, LinkedIn, Facebook en andere sociale mediasites.

Werkgevers èn werknemers blijken behoefte te hebben aan richtlijnen die de grenzen aangeven bij het gebruik van sociale media door werknemers. Het gaat hierbij om het publiceren van informatie, filmpjes en foto’s op netwerksites als LinkedIn, Facebook, Youtube, X en Tiktok en het schrijven van weblogs en het deelnemen aan online discussies.

Uitgangspunt van de richtlijnen is dat werknemers in principe zelf weten moeten hoe zij in hun vrije tijd communiceren op netwerksites en in online discussies. Maar als de belangen van de werkgever, klanten of werkrelaties in het geding komen, is het toch verstandig om daar enige sturing aan te geven.

Verder lezen?

Word abonnee en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen

Dit artikel is afkomstig uit HR Tools & Extra’s van Personeelsnet.nl. Auteursrecht berust bij Personeelsnet Media BV, Rotterdam.