Nu het economisch wat minder dreigt te gaan, kunnen de doe het zelvers onder de P&O-ers weer volop aan de slag. Nieuwe diensten geven P&O-ers de mogelijkheid om zelf een wervingsadvertentie vorm te geven voor een krant of om zelf een recruitmentvideo te maken. Allereerst is er vacaturesite JobTrack, die onder meer de vacatures heeft van de zeven regionale kranten van uitgeverij Wegener en het AD. Sinds kort kunnen werkgevers die via JobTrack een vacature willen plaatsen in een regionale krant, besparen op hun kosten voor de vormgeving van de advertentie. Via een online opmaakwizard kunnen P&O-ers zelf hun vacatureadvertentie opmaken. Voorlopig geldt dit aanbod voor doe het zelvers alleen voor het Eindhovens Dagblad en de Stentor. Vacaturevideo Een ander initiatief voor doe het zelvers is the JobConnector die HRM-ers in staat stelt om zelf een wervingsvideo te maken. De vacaturevideo is een mengvorm van tekst en videobeelden. Volgens JobConnector kunnen P&O-ers deze eenvoudig zelf maken via een webcam, digitale camera of desnoods een mobiele telefoon. De P&O-er krijgt een link naar zijn video, die hij kan gebruiken in zijn eigen website, vacaturesites, weblogs en netwerksites. Voor doe het zelvers is JobConnector gratis. Maar voor mensen die liever niet zelf de camera hanteren, kan het bedrijf tegen betaling de video - en eventuele aanvullende werving & selectiediensten - verzorgen. Trend? Zijn deze initiatieven het begin van een echte doe het zelf-trend? Of blijven professionals amateurs de baas?
Nu het economisch wat minder dreigt te gaan, kunnen de doe het zelvers onder de P&O-ers weer volop aan de slag.
Nieuwe diensten geven P&O-ers de mogelijkheid om zelf een wervingsadvertentie vorm te geven voor een krant of om zelf een recruitmentvideo te maken.
Allereerst is er vacaturesite JobTrack, die onder meer de vacatures heeft van de zeven regionale kranten van uitgeverij Wegener en het AD.
Sinds kort kunnen werkgevers die via JobTrack een vacature willen plaatsen in een regionale krant, besparen op hun kosten voor de vormgeving van de advertentie. Via een online opmaakwizard kunnen P&O-ers zelf hun vacatureadvertentie opmaken. Voorlopig geldt dit aanbod voor doe het zelvers alleen voor het Eindhovens Dagblad en de Stentor.
Vacaturevideo
Een ander initiatief voor doe het zelvers is the JobConnector die HRM-ers in staat stelt om zelf een wervingsvideo te maken. De vacaturevideo is een mengvorm van tekst en videobeelden. Volgens JobConnector kunnen P&O-ers deze eenvoudig zelf maken via een webcam, digitale camera of desnoods een mobiele telefoon.
De P&O-er krijgt een link naar zijn video, die hij kan gebruiken in zijn eigen website, vacaturesites, weblogs en netwerksites.
Voor doe het zelvers is JobConnector gratis. Maar voor mensen die liever niet zelf de camera hanteren, kan het bedrijf tegen betaling de video - en eventuele aanvullende werving & selectiediensten - verzorgen.
Trend?
Zijn deze initiatieven het begin van een echte doe het zelf-trend? Of blijven professionals amateurs de baas?