Latente baanveranderaars verleiden via internet

Heel wat werknemers zijn niet actief op zoek naar een andere baan. Zij zijn tevreden met hun huidige werk. Zij surfen niet alle jobsites af. De steeds dikkere krantebijlagen met vacatures laten ze links liggen. Maar als ze toevallig een interessante baan zien, willen ze best nadenken over een nieuwe stap. Hoe bereikt u deze grote groep van latente baanveranderaars? Heeft u weleens gedacht aan Google Adwords, het advertentieprogramma met de relatief goedkope tekstadvertenties van Google? Of het concurrerende programma van Yahoo waarmee u adverteert bij MSN, Ilse, Wanadoo, Lycos en AltaVista? Hoe werkt het? U bekijkt uw vacaturetekst goed en bedenkt welke zoekwoorden hierbij passen. Of anders gezegd: welke zoekwoorden in uw vakgebied of branche zal een latente baanveranderaar intypen bij Google? U zet bij deze zoekwoorden een kleine tekstadvertentie met een verwijzing naar uw site waar de complete advertentietekst is te vinden. En u betaalt slechts een klein bedrag per klik. Eenvoudig zelf te regelen. Maar als u dit teveel gedoe vindt, zijn er gespecialiseerde bedrijven die deze zogenoemde zoekmachinemarketing voor u regelen. In Amerika is er zelfs een gespecialiseerde web-vacaturedienst die werkgevers dit werk uit handen neemt. Wie neemt dit idee over voor de Nederlandse markt?

Heel wat werknemers zijn niet actief op zoek naar een andere baan. Zij zijn tevreden met hun huidige werk.
Zij surfen niet alle jobsites af. De steeds dikkere krantebijlagen met vacatures laten ze links liggen. Maar als ze toevallig een interessante baan zien, willen ze best nadenken over een nieuwe stap.

Hoe bereikt u deze grote groep van latente baanveranderaars? Heeft u weleens gedacht aan Google Adwords, het advertentieprogramma met de relatief goedkope tekstadvertenties van Google? Of het concurrerende programma van Yahoo waarmee u adverteert bij MSN, Ilse, Wanadoo, Lycos en AltaVista?
Hoe werkt het? U bekijkt uw vacaturetekst goed en bedenkt welke zoekwoorden hierbij passen. Of anders gezegd: welke zoekwoorden in uw vakgebied of branche zal een latente baanveranderaar intypen bij Google? U zet bij deze zoekwoorden een kleine tekstadvertentie met een verwijzing naar uw site waar de complete advertentietekst is te vinden. En u betaalt slechts een klein bedrag per klik.

Eenvoudig zelf te regelen. Maar als u dit teveel gedoe vindt, zijn er gespecialiseerde bedrijven die deze zogenoemde zoekmachinemarketing voor u regelen. In Amerika is er zelfs een gespecialiseerde web-vacaturedienst die werkgevers dit werk uit handen neemt. Wie neemt dit idee over voor de Nederlandse markt?

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 456 exclusieve vakartikelen en 286 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?