Het heeft 25 jaar geduurd. Maar de Stichting Jaarprijzen Personeels-communicatie (SJP) vindt nu ook de effectiviteit van arbeidsmarkt-communicatie belangrijk. Met de Magneet, de reclamevakprijs die de SJP uitreikt, wordt dit jaar voor het eerst niet alleen creativiteit, maar ook effectiviteit beloond. 25 jaar geleden was arbeidsmarktcommunicatie nog een ondergeschoven kindje bij opdrachtgevers. Een grijze personeelsadvertentie was destijds de norm. Creativiteit Om "creativiteit in de arbeidsmarktcommunicatie te bevorderen", hebben uitgevers en arbeidsmarktcommunicatie-bureaus toen een jaarlijkse vakprijs, de Magneet, in het leven geroepen. Inmiddels zijn er zoveel vakprijzen, ook in de HR- en recruitment-wereld, dat van een echt prijzencircus gesproken mag worden. De Magneet is hier met zijn vele categorieën niet bij achter gebleven. Devaluatie Magneten? Nu de SJP zijn 25-jarig jubileum viert, heeft zij naast de creativiteit van de arbeidsmarktcommunicatie ook het belang van de effectiviteit ontdekt. Speciaal hiervoor heeft de SJP alweer een nieuwe categorie Magneet bedacht. Maar devalueert de SJP hiermee niet de waarde van de andere Magneten? Want als een bureau alleen een Magneet krijgt in één van de vele creativiteits-categorieën, zullen opdrachtgevers zich dan niet achter de oren krabben? Betalen ze daar de hoge bureaurekeningen voor? Voor arbeidsmarktcommunicatie die volgens vakgenoten kennelijk géén prijs verdient voor effectiviteit. Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.
Het heeft 25 jaar geduurd. Maar de Stichting Jaarprijzen Personeels-communicatie (SJP) vindt nu ook de effectiviteit van arbeidsmarkt-communicatie belangrijk.
Met de Magneet, de reclamevakprijs die de SJP uitreikt, wordt dit jaar voor het eerst niet alleen creativiteit, maar ook effectiviteit beloond.
25 jaar geleden was arbeidsmarktcommunicatie nog een ondergeschoven kindje bij opdrachtgevers. Een grijze personeelsadvertentie was destijds de norm.
Creativiteit
Om "creativiteit in de arbeidsmarktcommunicatie te bevorderen", hebben uitgevers en arbeidsmarktcommunicatie-bureaus toen een jaarlijkse vakprijs, de Magneet, in het leven geroepen.
Inmiddels zijn er zoveel vakprijzen, ook in de HR- en recruitment-wereld, dat van een echt prijzencircus gesproken mag worden. De Magneet is hier met zijn vele categorieën niet bij achter gebleven.
Devaluatie Magneten?
Nu de SJP zijn 25-jarig jubileum viert, heeft zij naast de creativiteit van de arbeidsmarktcommunicatie ook het belang van de effectiviteit ontdekt. Speciaal hiervoor heeft de SJP alweer een nieuwe categorie Magneet bedacht.
Maar devalueert de SJP hiermee niet de waarde van de andere Magneten? Want als een bureau alleen een Magneet krijgt in één van de vele creativiteits-categorieën, zullen opdrachtgevers zich dan niet achter de oren krabben? Betalen ze daar de hoge bureaurekeningen voor? Voor arbeidsmarktcommunicatie die volgens vakgenoten kennelijk géén prijs verdient voor effectiviteit.
Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.