Nog deze zomer start uitzendbureau Tempo-Team met de gemeente Amsterdam een uitzendbureau voor Marokkaanse jongeren: MOmoney. Dat meldt de reclamesite Adformatie. Daar waar een winkelketen aangaf géén personeel van Marokkaanse afkomst te willen aantrekken, begint Amsterdam met een tegenoffensief. Binnenkort start in Slotervaart MOmoney, een uitzendbureau om Marokkaanse jongeren aan het werk te helpen. Het idee hiervoor van twee reclamejongens dateert overigens al van ruim vier jaar geleden. Marokkaanse arbeidscoaches Bij dit nieuwe uitzendbureau werken intercedenten die "veel affiniteit hebben met Marokkaanse jongeren en met arbeidscoaches die vrijwel allemaal van Marokkaanse afkomst zijn en bijna alle families in de buurt bij naam kennen", aldus één van de initiatiefnemers in Adformatie. MoMoney Ongetwijfeld hebben de reclamejongens hard nagedacht over de naam. Ze hebben zich daarbij laten inspireren door de taal van de straat. Zo verwijst Mo naar Mocro, de geuzennaam voor mensen van Marokkaanse afkomst. De term Mocro werd bij het grote publiek bekend door de single "Leipe Mocro Flavour" van rapper Ali B. En in het Amerikaanse, zwarte slang betekent Mo' Money betekent gewoon more money. Ik weet niet of de naam van het uitzendbureau (ook) is geïnspireerd op het nummer "Mo Money Mo Problems" van de Amerikaanse rapper Notorious B.I.G., die bij een schietpartij om het leven kwam. "I don't know what, they want from me It's like the more money we come across The more problems we see" Hopelijk gaat deze raptekst niet op voor het uitzendbureau MOmoney en weten werkgevers straks de weg hiernaar toe te vinden.
Nog deze zomer start uitzendbureau Tempo-Team met de gemeente Amsterdam een uitzendbureau voor Marokkaanse jongeren: MOmoney. Dat meldt de reclamesite Adformatie.
Daar waar een winkelketen aangaf géén personeel van Marokkaanse afkomst te willen aantrekken, begint Amsterdam met een tegenoffensief. Binnenkort start in Slotervaart MOmoney, een uitzendbureau om Marokkaanse jongeren aan het werk te helpen. Het idee hiervoor van twee reclamejongens dateert overigens al van ruim vier jaar geleden.
Marokkaanse arbeidscoaches
Bij dit nieuwe uitzendbureau werken intercedenten die "veel affiniteit hebben met Marokkaanse jongeren en met arbeidscoaches die vrijwel allemaal van Marokkaanse afkomst zijn en bijna alle families in de buurt bij naam kennen", aldus één van de initiatiefnemers in Adformatie.
MoMoney
Ongetwijfeld hebben de reclamejongens hard nagedacht over de naam. Ze hebben zich daarbij laten inspireren door de taal van de straat. Zo verwijst Mo naar Mocro, de geuzennaam voor mensen van Marokkaanse afkomst. De term Mocro werd bij het grote publiek bekend door de single "Leipe Mocro Flavour" van rapper Ali B.
En in het Amerikaanse, zwarte slang betekent Mo' Money betekent gewoon more money.
Ik weet niet of de naam van het uitzendbureau (ook) is geïnspireerd op het nummer "Mo Money Mo Problems" van de Amerikaanse rapper Notorious B.I.G., die bij een schietpartij om het leven kwam.
"I don't know what, they want from me
It's like the more money we come across
The more problems we see"