Nieuw HR-jargon: vakantiewerkdagen

Nu de economie langzamerhand weer wat aantrekt, denken werkgevers weer aan manieren om te kunnen voldoen aan de verlangens van de veeleisende twintigers en dertigers. Vakantiewerkdagen zijn één van de onorthodoxe middelen waarmee bedrijven een nieuwe generatie werknemers aan zich willen binden. De nieuwe generatie werknemers heeft nogal wat noten op haar zang: plezier, persoonlijke ontwikkeling en flexibiliteit. Flexibiliteit Nu de arbeidsmarkt weer krapper wordt, verzinnen bedrijven allerlei manieren om deze werknemers te verleiden. M4N, een online marketingbedrijf, is zo’n werkgever. Op de vacaturepagina van M4N valt direct de flexibiliteit op van het bedrijf: “Onze functieomschrijvingen zijn richtlijnen, geen eisen. Komt de omschrijving niet precies overeen met wat je te bieden hebt? Neem contact met ons op en doe een voorstel.” Vanaf vakantieadres Zoals meer bedrijven, biedt M4N de medewerkers flexibele werktijden aan en de mogelijkheid van thuiswerken. Opvallender zijn de vakantiewerkdagen die het bedrijf heeft ingevoerd. Op deze dagen werken medewerkers vanaf hun vakantieadres een gedeelte van de normale uren, bijvoorbeeld 75%. Het Nieuwe Werken De belangstelling voor de vakantiewerkdagen maakt duidelijk dat na de recessie de flexibiliteit van de werkgever weer op de agenda staat. "Werken waar en wanneer je wilt, op een manier die naadloos aansluit bij de rest van je leven", is niet voor niks de belofte die overheid, milieu-organisaties, ICT-bedrijven en anderen gebruiken om Het Nieuwe Werken in een campagne te promoten. Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.

Nu de economie langzamerhand weer wat aantrekt, denken werkgevers weer aan manieren om te kunnen voldoen aan de verlangens van de veeleisende twintigers en dertigers. Vakantiewerkdagen zijn één van de onorthodoxe middelen waarmee bedrijven een nieuwe generatie werknemers aan zich willen binden.

De nieuwe generatie werknemers heeft nogal wat noten op haar zang: plezier, persoonlijke ontwikkeling en flexibiliteit.

Flexibiliteit
Nu de arbeidsmarkt weer krapper wordt, verzinnen bedrijven allerlei manieren om deze werknemers te verleiden. M4N, een online marketingbedrijf, is zo’n werkgever.

Op de vacaturepagina van M4N valt direct de flexibiliteit op van het bedrijf:

“Onze functieomschrijvingen zijn richtlijnen, geen eisen. Komt de omschrijving niet precies overeen met wat je te bieden hebt? Neem contact met ons op en doe een voorstel.”

Vanaf vakantieadres
Zoals meer bedrijven, biedt M4N de medewerkers flexibele werktijden aan en de mogelijkheid van thuiswerken.
Opvallender zijn de vakantiewerkdagen die het bedrijf heeft ingevoerd. Op deze dagen werken medewerkers vanaf hun vakantieadres een gedeelte van de normale uren, bijvoorbeeld 75%.

Het Nieuwe Werken
De belangstelling voor de vakantiewerkdagen maakt duidelijk dat na de recessie de flexibiliteit van de werkgever weer op de agenda staat.

"Werken waar en wanneer je wilt, op een manier die naadloos aansluit bij de rest van je leven", is niet voor niks de belofte die overheid, milieu-organisaties, ICT-bedrijven en anderen gebruiken om Het Nieuwe Werken in een campagne te promoten.

Ook via Twitter kun je Personeelslog volgen: Twitter.com/Personeelslog.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 456 exclusieve vakartikelen en 286 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?