Opdracht aan zzp’er loopt vaker online

Zzp’ers halen via mond-op-mondreclame nog de meeste opdrachten binnen. Maar ze krijgen opdrachten nu ook vaker online. Want in iets meer dan de helft (50,9%) van de opdrachten heeft de zzp’er online het eerste contact gelegd.

 

Dat blijkt uit de ZZP Barometer, een onderzoek dat deze maand is afgenomen onder 1.070 zzp’ers in Nederland.

Opdrachten zzp vaker online

Bron: ZZP Barometer

Het onderzoeksresultaat betekent een verdubbeling ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, toen nog slechts voor 20,2% van de opdrachten het eerste contact online werd gelegd.

Mond-tot-mondreclame
De stijging is vooral te danken aan het succes van digitale netwerken als LinkedIn. Mond-tot-mondreclame is met 78,4% nog wel steeds de belangrijkste bron van opdrachten, gevolgd door het zelf benaderen van opdrachtgevers (48,8%) en het fysiek zakelijk netwerk (47,0%).

MIS NIKS MEER: Schrijf je hier in voor de gratis HR-nieuwsbrief

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 460 exclusieve vakartikelen en 311 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?