Preventiemedewerker kan met meer vragen terecht bij Steunpunt RI&E

Uw preventiemedewerker heeft een grotere rol gekregen, nu de nieuwe Arbowet in werking is getreden. Maar preventiemedewerkers weten zelf soms niet wat er allemaal van hen wordt verwacht. Daarom heeft Steunpunt RI&E de gratis helpdesk uitgebreid.

Naast vragen over de risico-inventarisatie- en evaluatie (RI&E), kunt u bij het Steunpunt RI&E nu ook vragen stellen over de nieuwe rol en taken van de preventiemedewerker.
De helpdesk is dagelijks bereikbaar via info@rie.nl en op donderdagochtend tussen 11 en 12 uur via het telefoonnummer 088 866 56 00.

Meer vragen over preventiemedewerker
Wendela Hooftman is projectleider van Steunpunt RI&E. Ze vertelt dat steeds meer bedrijven een preventiemedewerker hebben, of zijn bezig een preventiemedewerker aan te wijzen.

Hooftman: “Met de grotere invloed van de OR hierop, komen er ook meer vragen. Typische vragen die we krijgen, hebben te maken met de rol en de taken van de preventiemedewerker. HR-medewerkers, OR-leden en management vragen zich ook vaak af over welke kennis en vaardigheden een goede preventiemedewerker moet beschikken.”

Goede informatie vinden
Preventiemedewerkers die vragen hebben over hun eigen positie in de organisatie, of goede informatie zoeken over relevante onderwerpen kunnen nu contact opnemen met de helpdesk.

Het Steunpunt bestaat uit een werkgroep van de Stichting van de Arbeid, met een secretariaat bij TNO. Het Steunpunt is opgericht met steun van het Ministerie van SZW.

MIS NIKS: Abonneer je op de gratis Personeelsnet-nieuwsbrief

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 447 exclusieve vakartikelen en 302 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?