Hoe goed het personeelsbeleid ook is, er zullen altijd medewerkers zijn die vinden dat ze tekort worden gedaan. Wat doe je als HR-professional wanneer een medewerker met een klacht voor de deur staat? Deze 10 technieken kunnen helpen.
Medewerkers met klachten, kunnen een zware wissel trekken op de werkpraktijk van de HR-professional. Uit oogpunt van personeelszorg moet de HR-manager of personeelsadviseur klachten van personeelsleden zeker serieus nemen. Maar de HR-professional verkeert in een bijzondere positie, omdat ook het management bijgestaan wil worden.
Wie zorgvuldig om wil gaan met klachten van medewerkers, kan daarom maar beter zorgen voor duidelijkheid over de eigen adviespositie. De volgende 10 methoden om klachten beter te behandelen kunnen daarbij helpen. Deze methodiek voor HR-professionals is opgesteld door adviesorganisatie Leadership Management op basis van best practices uit de HR-praktijk.
Word abonnee en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen
Dit artikel is afkomstig uit HR Tools & Extra’s van Personeelsnet.nl. Auteursrecht berust bij Personeelsnet Media BV, Rotterdam.