De Nederlandse uitzendgroep Randstad neemt het moederbedrijf van Monsterboard over. Zo wil Randstad, dat wereldwijd vestigingen heeft, profiteren van de kennis die Monster heeft op het gebied van internet en sociale media.
Dat maakt Randstad vanochtend bekend in een persbericht.
Sociale media inzetten voor recruitment
Jacques van den Broek, CEO van Randstad, ziet grote voordelen van de overname van Monster Worldwide. Want in tijden waarin de technologie zo snel verandert, wil de uitzender bedrijven beter ondersteunen bij het vinden en binden van personeel.
Monster biedt een hoogtechnologisch online platform waarmee het digitale en mobiele verbindingen kan maken. Ook is de vacaturesite expert bij het inzetten van sociale media voor recruitment. Al met al, moet deze kennis de ‘digitale HR strategie’ van Randstad vervolmaken.
Grote Nederlandse speler
Randstad is een wereldwijd werkende, maar nog grotendeels traditionele, personeelsbemiddelaar: via 4500 vestigingen in 40 landen plaatst het jaarlijks 2 miljoen tijdelijke krachten. Met Monster erbij, krijgt het concern nu toegang tot een grote (eveneens wereldwijd werkende) digitale dienstverlener die aanwezig is in Europa, Noord Amerika, het Midden oosten, Azië en Australië.
Monster blijft een zelfstandige organisatie binnen het Randstad-concern en verandert niet van naam. Eind 2016 moet de overname zijn afgerond.