Recruiter van het jaar met budget van 500 euro

Wie niet veel te besteden heeft, moet creatief zijn. Mariëlle Sijgers van Cyberdigma weet hoe het werkt. Vorige week is zij hiervoor beloond met de verkiezing tot Recruiter van het jaar. Cyberdigma is een "ontwikkellab voor online social media". Een werkgever dus die andere bedrijven leert hoe ze moeten omgaan met web 2.0: weblogs, sites als Hyves, enz. Budget van 500 euro Met een budget van 500 euro heeft Mariëlle Sijgers tien studenten geworven die in de zomervakantie meewerkten aan het Cyberdigma Summerlab. Met de studenten wilde het bedrijf nieuwe talenten uit de generatie Y binnenhalen als aanvulling op het vaste team. Voor de studenten was deze vakantiebaan een mooie gelegenheid om ervaring op te doen met nieuwe webtoepassingen. Om de studenten te werven, heeft Cyberdigma verschillende middelen ingezet: een actiewebsite, netwerksite Hyves, diverse weblogs en een 'Power MeetUp', waar de studenten zich konden presenteren. De jury prijst in haar rapport de zeer creatieve aanpak van Cyberdigma: "Zij heeft uitermate goed aansluiting gevonden bij de leef‐ en denkwereld van de te werven doelgroep, is daarbij afgeweken van de gebaande paden en heeft beproefde methoden links laten liggen. Dit aspect van het recruitmentproces is de laatste jaren steeds wezenlijker geworden en door Sijgers voorbeeldig uitgevoerd." GVB Amsterdam Hoewel de jury uiteindelijk heeft gekozen voor de creativiteit, was zij ook zeer te spreken over de andere kandidaat voor de prijs, Chris van Santen van GVB Amsterdam. Hij wist een groot aantal vacatures in te vullen en tegelijkertijd 50% te besparen op de wervingskosten. "GVB Amsterdam heeft met de realisatie ervan een grote efficiency‐slag gemaakt. Het toont aan dat je ook zonder gedifferentieerde groep van leveranciers het werving en selectieproces in eigen huis op een efficiënte manier kunt invullen", aldus de jury.

Cyberdigma levert recruiter van het jaarWie niet veel te besteden heeft, moet creatief zijn. Mariëlle Sijgers van Cyberdigma weet hoe het werkt. Vorige week is zij hiervoor beloond met de verkiezing tot Recruiter van het jaar.

Cyberdigma is een "ontwikkellab voor online social media". Een werkgever dus die andere bedrijven leert hoe ze moeten omgaan met web 2.0: weblogs, sites als Hyves, enz.

Budget van 500 euro
Met een budget van 500 euro heeft Mariëlle Sijgers tien studenten geworven die in de zomervakantie meewerkten aan het Cyberdigma Summerlab. Met de studenten wilde het bedrijf nieuwe talenten uit de generatie Y binnenhalen als aanvulling op het vaste team. Voor de studenten was deze vakantiebaan een mooie gelegenheid om ervaring op te doen met nieuwe webtoepassingen.

Om de studenten te werven, heeft Cyberdigma verschillende middelen ingezet: een actiewebsite, netwerksite Hyves, diverse weblogs en een 'Power MeetUp', waar de studenten zich konden presenteren.

De jury prijst in haar rapport de zeer creatieve aanpak van Cyberdigma: "Zij heeft uitermate goed aansluiting gevonden bij de leef‐ en denkwereld van de te werven doelgroep, is daarbij afgeweken van de gebaande paden en heeft beproefde methoden links laten liggen. Dit aspect van het recruitmentproces is de laatste jaren steeds wezenlijker geworden en door Sijgers voorbeeldig uitgevoerd."

GVB Amsterdam
Hoewel de jury uiteindelijk heeft gekozen voor de creativiteit, was zij ook zeer te spreken over de andere kandidaat voor de prijs, Chris van Santen van GVB Amsterdam.
Hij wist een groot aantal vacatures in te vullen en tegelijkertijd 50% te besparen op de wervingskosten. "GVB Amsterdam heeft met de realisatie ervan een grote efficiency‐slag gemaakt. Het toont aan dat je ook zonder gedifferentieerde groep van leveranciers het werving en selectieproces in eigen huis op een efficiënte manier kunt invullen", aldus de jury.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 459 exclusieve vakartikelen en 286 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?