Surinaamse werknemers beantwoorden Nederlandse telefoongesprekken

Callcenter wil andere ondernemers overtuigen met gratis werkbezoek.

Wie belt met het Wereld Natuur Fonds of Unicef, maakt grote kans dat de telefoon wordt opgenomen in Suriname door een medewerker van het Nederlandse Callcenterbedrijf Nedbound. Het bedrijf is enthousiast over de mogelijkheden die Suriname biedt. Daarom heeft het samen met het Surinaamse ministerie van Handel en Industrie een prijsvraag opgezet waarmee geïnteresseerde bedrijven een werkbezoek naar Suriname kunnen winnen.

Outsourcing naar Suriname kan voordelig zijn, omdat de officiële voertaal Nederlands is. Verder zijn de lonen er lager en is huisvesting relatief goedkoop. Volgens de initiatiefnemers beschikt het land ook over moderne telecomfaciliteiten en zijn veel hooggekwalificeerde mensen beschikbaar.

Het bedrijf Nedbound heeft een callcenter in Paramaribo, dat volgens directeur Dennis Spaan, naar tevredenheid van de klanten werkt. Het bedrijf won begin dit jaar voor zijn innovatieve ideeën en businessplan de Intercultural Business Plan Quest, een ondernemerschapwedstrijd georganiseerd door de Rabobank en stichting TANS.

Wie kans wil maken op het gratis werkbezoek van 30 oktober tot 7 november, kan meedoen aan de prijsvraag op www.outsourcingsuriname.nl. Het werkbezoek staat gepland 2005. Andere belangstellenden betalen € 2.290,- per deelnemer.


Redactie Personeelsnet
Doorsturen:

Neem een abonnement en download 445 exclusieve vakartikelen en 302 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?