Tevredenheid over diensten arbeidsadviseur

Door onafhankelijke positie verbetert dienstverlening CWI en UWV.

Klanten van het CWI en UWV zijn bijzonder positief over de arbeidsadviseurs die sinds twee jaar beschikbaar zijn, zo blijkt uit een recente evaluatie. Klanten zijn tevreden over de behandeling en zijn enthousiast over de klantgerichtheid en deskundigheid van de Arbeidsadviseur. Sinds de introductie van de Arbeidsadviseur, hebben al meer dan 45000 klanten een arbeidsadviseur bezocht.

De arbeidsadviseur geeft uitleg over reïntegratie zodat mensen zelf de touwtjes steviger in handen kunnen nemen. De adviseur geeft advies over te nemen acties, welke regelingen er zijn en welke voorzieningen. Verder worden werkzoekenden op het spoor gezet van organisaties die kunnen helpen bij de reïntegratie.

Hoewel de arbeidsadviseur kantoor houdt bij de CWI’s, heeft hij of zij een onafhankelijke positie in de keten. Door de signaalfunctie van de arbeidsadviseur draagt deze bij aan het verbeteren van de 'ketendienstverlening'. Ook in het regionale overleg geeft de arbeidsadviseur signalen over gesignaleerde knelpunten in de dienstverlening.
Doorsturen:

Neem een abonnement en download 460 exclusieve vakartikelen en 311 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?