Ongeveer de helft van de Amerikaanse bedrijven is gevestigd in het privé-huis van de ondernemer. Daar waar bedrijven vroeger verborgen hielden dat ze vanuit de woonkamer, keuken of garage van de eigenaar werken, zijn steeds meer thuis-ondernemers trots op hun werkplek. The New York Times schrijft over deze groeiende trend. Opvallend is de grote variatie aan voorbeelden die The New York Times noemt: van een IT-consultancybureau, een uitgeverij, een dansproductie-kantoor tot aan een sauna aan huis waarvan de eigenaresse in de keuken haar eigen merk huidverzorgingsproducten maakt. En als blijk van het groeiende zelfvertrouwen van thuis-ondernemers stelt de site StartupNation zelfs een top 100 samen van deze bedrijven. Thuisondernemers hebben het tij mee. Steeds meer mensen willen dichtbij hun werk wonen. Zij zijn het dagelijkse woon-werkverkeer zat. Bovendien kunnen thuisondernemers flexibel omgaan met de werktijden, zodat ze als dat nodig is aandacht kunnen geven aan hun gezin. Ook past thuis-ondernemen in de trend van de netwerk-economie. Thuis-ondernemers doen waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden. Alle andere activiteiten die komen kijken bij het runnen van een bedrijf, besteden ze uit. Dat kan de administratie zijn, de productie, maar ook P&O-taken als ze - al dan niet op afstand - mensen in dienst hebben. En vergis je niet: sommige, kleine bedrijven hebben geen glans-kantoor, maar wel een miljoenen-omzet.
Ongeveer de helft van de Amerikaanse bedrijven is gevestigd in het privé-huis van de ondernemer. Daar waar bedrijven vroeger verborgen hielden dat ze vanuit de woonkamer, keuken of garage van de eigenaar werken, zijn steeds meer thuis-ondernemers trots op hun werkplek. The New York Times schrijft over deze groeiende trend.
Opvallend is de grote variatie aan voorbeelden die The New York Times noemt: van een IT-consultancybureau, een uitgeverij, een dansproductie-kantoor tot aan een sauna aan huis waarvan de eigenaresse in de keuken haar eigen merk huidverzorgingsproducten maakt.
En als blijk van het groeiende zelfvertrouwen van thuis-ondernemers stelt de site StartupNation zelfs een top 100 samen van deze bedrijven.
Thuisondernemers hebben het tij mee. Steeds meer mensen willen dichtbij hun werk wonen. Zij zijn het dagelijkse woon-werkverkeer zat. Bovendien kunnen thuisondernemers flexibel omgaan met de werktijden, zodat ze als dat nodig is aandacht kunnen geven aan hun gezin.
Ook past thuis-ondernemen in de trend van de netwerk-economie. Thuis-ondernemers doen waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden. Alle andere activiteiten die komen kijken bij het runnen van een bedrijf, besteden ze uit. Dat kan de administratie zijn, de productie, maar ook P&O-taken als ze - al dan niet op afstand - mensen in dienst hebben.
En vergis je niet: sommige, kleine bedrijven hebben geen glans-kantoor, maar wel een miljoenen-omzet.