Twitter voor recruiters die ICT- of marketing-dertigers zoeken

HR- en recruitment-blogs, en ja ook Personeelslog, schrijven er vaak over: Twitter. Maar voor recruitment hoef je er nog niet veel van te verwachten, aldus Intelligence Group. Voor de niet-ingewijden ons onder: Twitter is een manier om via internet en SMS korte berichtjes (maximaal 140 lettertekens) uit te wisselen. Mannen tussen 30 en 40 In het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek heeft Intelligence Group onlangs uitgezocht wie zich toch schuil houden achter die rumoerige, hyperige twitteraars. Het zijn vooral "mannelijke ICT-ers en marketeers die tussen de 30 en de 40 jaar oud zijn", aldus Intelligence Group in een persbericht. Ruim de helft van de Twitter-gebruikers is actief in ICT, marketing, sales, reclame of consultancy. Andere functiegebieden komen slechts mondjesmaat voor. Driekwart is man en de helft is tussen de 30 en 40 jaar oud. Bijna driekwart is hoogopgeleid. Allochtonen zijn met 9% vooralsnog ondervertegenwoordigd. Een vijfde van de Twitteraars studeert nog op dit moment en doet dat veelal in de richtingen informatica, marketing of communicatie. Wervingskanaal Volgens Intelligence Group is Twitter als wervingskanaal voorlopig alleen interessant voor recruiters die naar deze specifieke doelgroepen op zoek zijn. Een troost voor de Twitteraars: van Intelligence Group mogen zij zichzelf "online netwerkpioniers" noemen.

Twitter voor recruiters die ICT- of marketing-dertigers zoekenHR- en recruitment-blogs, en ja ook Personeelslog, schrijven er vaak over: Twitter. Maar voor recruitment hoef je er nog niet veel van te verwachten, aldus Intelligence Group.

Voor de niet-ingewijden ons onder: Twitter is een manier om via internet en SMS korte berichtjes (maximaal 140 lettertekens) uit te wisselen.

Mannen tussen 30 en 40
In het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek heeft Intelligence Group onlangs uitgezocht wie zich toch schuil houden achter die rumoerige, hyperige twitteraars. Het zijn vooral "mannelijke ICT-ers en marketeers die tussen de 30 en de 40 jaar oud zijn", aldus Intelligence Group in een persbericht.

Ruim de helft van de Twitter-gebruikers is actief in ICT, marketing, sales, reclame of consultancy. Andere functiegebieden komen slechts mondjesmaat voor.
Driekwart is man en de helft is tussen de 30 en 40 jaar oud. Bijna driekwart is hoogopgeleid. Allochtonen zijn met 9% vooralsnog ondervertegenwoordigd. Een vijfde van de Twitteraars studeert nog op dit moment en doet dat veelal in de richtingen informatica, marketing of communicatie.

Wervingskanaal
Volgens Intelligence Group is Twitter als wervingskanaal voorlopig alleen interessant voor recruiters die naar deze specifieke doelgroepen op zoek zijn.

Een troost voor de Twitteraars: van Intelligence Group mogen zij zichzelf "online netwerkpioniers" noemen.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 459 exclusieve vakartikelen en 286 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?