Werving piekt met modellen?

Op het weblog Marketingfacts gunt IT-detacheerder Peak-IT ons een interessant doorkijkje in zijn nieuwe manieren van werven. Zo heeft het bedrijf geadverteerd via advertenties bij zoekmachine Google, TV-commercials die te zien waren op verschillende Amsterdamse lokaties (McDonald's-vestigingen en metrostations) en via een campagne op de netwerksite Hyves. Ook de internetsite van Peak-IT staat volop in het teken van de arbeidsmarktcommunicatie. TV-beroemdheid Renate Verbaan wordt ingezet om IT'ers te verleiden om bij het bedrijf te komen werken. Het oud-model presenteert tegenwoordig de Nederlandse versie van het TV-programma Beauty & de Nerd. In dit programma draait het om de vraag of er iets moois kan opbloeien tussen “mooie, niet zo slimme vrouwen"? en “briljante mannen, die sociaal gezien niet zo handig zijn"? Dat je met een beauty nerds kunt vangen, verbaast me niet. Maar Peak-IT gaat nog een stapje verder. Deze detacheerder biedt opdrachtgevers de mogelijkheid om tijdelijke IT-medewerkers te kiezen op basis van de video-CV´s die het bedrijf van zijn werknemers maakt. En daarmee worden de ´looks´ van een kandidaat, zelfs voor functies als systeembeheerder en helpdeskmedewerker, steeds belangrijker. Nog even en we moeten sollicitanten afwijzen om ze geen X-factor hebben.

Op het weblog Marketingfacts gunt IT-detacheerder Peak-IT ons een interessant doorkijkje in zijn nieuwe manieren van werven. Zo heeft het bedrijf geadverteerd via advertenties bij zoekmachine Google, TV-commercials die te zien waren op verschillende Amsterdamse lokaties (McDonald's-vestigingen en metrostations) en via een campagne op de netwerksite Hyves.

Ook de internetsite van Peak-IT staat volop in het teken van de arbeidsmarktcommunicatie. TV-beroemdheid Renate Verbaan wordt ingezet om IT'ers te verleiden om bij het bedrijf te komen werken. Het oud-model presenteert tegenwoordig de Nederlandse versie van het TV-programma Beauty & de Nerd. In dit programma draait het om de vraag of er iets moois kan opbloeien tussen “mooie, niet zo slimme vrouwen"? en “briljante mannen, die sociaal gezien niet zo handig zijn"?

Dat je met een beauty nerds kunt vangen, verbaast me niet. Maar Peak-IT gaat nog een stapje verder. Deze detacheerder biedt opdrachtgevers de mogelijkheid om tijdelijke IT-medewerkers te kiezen op basis van de video-CV´s die het bedrijf van zijn werknemers maakt.
En daarmee worden de ´looks´ van een kandidaat, zelfs voor functies als systeembeheerder en helpdeskmedewerker, steeds belangrijker. Nog even en we moeten sollicitanten afwijzen om ze geen X-factor hebben.

Doorsturen:

Neem een abonnement en download 456 exclusieve vakartikelen en 286 actuele HR-instrumenten!

Wilt u als HR-professional ook niks meer missen op uw vakgebied?