Een eigen website is onderhouden, is voor veel bedrijven al moeilijk genoeg. Voor een beetje moderne werkgever komt daar tegenwoordig minimaal ook nog een eigen profiel op Hyves (een 'bedrijfshyve') bij. Gelukkig voor alle drukke HR-collega's kan dit werk ook worden uitbesteed. Een actuele 'Werken bij'-gedeelte in de corporate website is voor veel bedrijven niet meer genoeg. Zij willen zijn waar hun doelgroep is. Zelfs een eigen kanaal bij YouTube Om maar geen kandidaat te missen, maken werkgevers eigen profielpagina's aan bij netwerksite Hyves of ze beginnen een groep bij LinkedIn. En als we veel video's hebben om mensen te werven, maken ze zelfs een eigen kanaal bij YouTube aan, zoals Defensie onlangs heeft gedaan. Je hoeft tegenwoordig geen John de Mol te heten om een eigen TV-zender te kunnen beginnen. Facebook Retainer Program Maar dan begint het werk pas. Wie houdt al die sites bij? Voor haar Amerikaanse relaties doet arbeidsmarktcommunicatiebureau TMP Worldwide dit graag. Het bureau zet daarvoor een nieuw product in de markt: Facebook Retainer Program. Facebook is een succesvolle netwerksite; zeg maar de Amerikaanse variant van Hyves. TMP helpt met de "creatieve ontwikkeling" van een Facebook-pagina, het plaatsen van vacatures via een eigen TMP-programmaatje ('widget') en het aanpassen van de corporate informatie op Facebook. Op deze manier houden de bedrijfsrecruiters meer tijd over om te netwerken en gesprekken te voeren met kandidaten. Zal zo'n TMP-aanpak niet leiden tot Facebook-bedrijfspagina's die steeds meer op elkaar lijken? Waar bedrijven zich nog nauwelijks van elkaar onderscheiden en waar de tegenwoordig zo gewilde authenticiteit van de werkgever ver te zoeken is?
Een eigen website is onderhouden, is voor veel bedrijven al moeilijk genoeg. Voor een beetje moderne werkgever komt daar tegenwoordig minimaal ook nog een eigen profiel op Hyves (een 'bedrijfshyve') bij.
Gelukkig voor alle drukke HR-collega's kan dit werk ook worden uitbesteed.
Een actuele 'Werken bij'-gedeelte in de corporate website is voor veel bedrijven niet meer genoeg. Zij willen zijn waar hun doelgroep is.
Zelfs een eigen kanaal bij YouTube
Om maar geen kandidaat te missen, maken werkgevers eigen profielpagina's aan bij netwerksite Hyves of ze beginnen een groep bij LinkedIn.
En als we veel video's hebben om mensen te werven, maken ze zelfs een eigen kanaal bij YouTube aan, zoals Defensie onlangs heeft gedaan. Je hoeft tegenwoordig geen John de Mol te heten om een eigen TV-zender te kunnen beginnen.
Facebook Retainer Program
Maar dan begint het werk pas. Wie houdt al die sites bij?
Voor haar Amerikaanse relaties doet arbeidsmarktcommunicatiebureau TMP Worldwide dit graag. Het bureau zet daarvoor een nieuw product in de markt: Facebook Retainer Program. Facebook is een succesvolle netwerksite; zeg maar de Amerikaanse variant van Hyves.
TMP helpt met de "creatieve ontwikkeling" van een Facebook-pagina, het plaatsen van vacatures via een eigen TMP-programmaatje ('widget') en het aanpassen van de corporate informatie op Facebook. Op deze manier houden de bedrijfsrecruiters meer tijd over om te netwerken en gesprekken te voeren met kandidaten.
Zal zo'n TMP-aanpak niet leiden tot Facebook-bedrijfspagina's die steeds meer op elkaar lijken? Waar bedrijven zich nog nauwelijks van elkaar onderscheiden en waar de tegenwoordig zo gewilde authenticiteit van de werkgever ver te zoeken is?