Met de huidige krappe arbeidsmarkt is het alle hens aan dek. Werkgevers staan dan ook in de rij om werkloze ouderen een baan aan te bieden. Helaas is de werkelijkheid anders. 50-plussers komen moeilijk aan de bak en sommige werkgevers vinden 40-ers al te oud. Opvallend was dan ook de commercial die ik deze week hoorde op de radio. Op een positieve manier werd aandacht gevraagd voor werknemers van 50 en ouder. Een politiek-correct spotje van Postbus 51? Nee, de commercial blijkt van uitzendbureau Tempo-Team. Waarom een spotje over 50-plussers? "Onze commercial past binnen het algemene beleid om geen onderscheid te maken naar leeftijd", aldus Arwin van Wermeskerken van Tempo-Team. Opdrachtgevers bewust maken "Wij merken dat dit nog niet overal zoals zodanig beleefd wordt en trachten met deze commercial opdrachtgevers meer bewust te maken van de mogelijkheden van het werken met deze groep. Ook willen we kandidaten zelf hiermee een zetje in de rug geven om toch vooral het vertrouwen vast te houden. Want helaas wordt deze groep nog vaak afgewezen en komt soms moeilijk aan een baan." Vestiging voor oudere werknemers Het is overigens géén toeval dat Tempo-Team aandacht aan ouderen besteedt. Het uitzendbureau ziet gewoon brood in deze doelgroep. Zo is Tempo-Team dit jaar begonnen met 'Plusflex', een "nieuw concept geheel gericht op het tewerkstellen van de oudere werknemers". De eerste vestiging is geopend in Tilburg. Hoewel Tempo-Team nog geen resultaten bekend wil maken van Plusflex, wil het uitzendbureau wel kwijt dat de reacties "zonder meer positief" zijn. Pas bij de officiële lancering van Plusflex zal Tempo-Team de publiciteit zoeken met de eerste resultaten.
Met de huidige krappe arbeidsmarkt is het alle hens aan dek. Werkgevers staan dan ook in de rij om werkloze ouderen een baan aan te bieden.
Helaas is de werkelijkheid anders. 50-plussers komen moeilijk aan de bak en sommige werkgevers vinden 40-ers al te oud.
Opvallend was dan ook de commercial die ik deze week hoorde op de radio. Op een positieve manier werd aandacht gevraagd voor werknemers van 50 en ouder. Een politiek-correct spotje van Postbus 51? Nee, de commercial blijkt van uitzendbureau Tempo-Team.
Waarom een spotje over 50-plussers? "Onze commercial past binnen het algemene beleid om geen onderscheid te maken naar leeftijd", aldus Arwin van Wermeskerken van Tempo-Team.
Opdrachtgevers bewust maken
"Wij merken dat dit nog niet overal zoals zodanig beleefd wordt en trachten met deze commercial opdrachtgevers meer bewust te maken van de mogelijkheden van het werken met deze groep. Ook willen we kandidaten zelf hiermee een zetje in de rug geven om toch vooral het vertrouwen vast te houden. Want helaas wordt deze groep nog vaak afgewezen en komt soms moeilijk aan een baan."
Vestiging voor oudere werknemers
Het is overigens géén toeval dat Tempo-Team aandacht aan ouderen besteedt. Het uitzendbureau ziet gewoon brood in deze doelgroep.
Zo is Tempo-Team dit jaar begonnen met 'Plusflex', een "nieuw concept geheel gericht op het tewerkstellen van de oudere werknemers". De eerste vestiging is geopend in Tilburg.
Hoewel Tempo-Team nog geen resultaten bekend wil maken van Plusflex, wil het uitzendbureau wel kwijt dat de reacties "zonder meer positief" zijn. Pas bij de officiële lancering van Plusflex zal Tempo-Team de publiciteit zoeken met de eerste resultaten.