Vorige week schreef Personeelslog over de beste werkgever van Nederland volgens het Great Place to Work-instituut. Een plaats in de hitlijst van 25 beste werkgevers is voor veel bedrijven aantrekkelijk. Met zo'n klassering verwachten zij makkelijker aan personeel te komen in een krappe arbeidsmarkt. De komende maanden mogen veel werkgevers de beste werkgever-medaille op hun borst spelden. Want het Great Place to Work Institute Nederland, dat de Nederlandse hitlijst heeft samengesteld, heeft er zoveel weggegeven dat je je afvraagt wat de waarde hiervan is. Na de bekendmaking van de lijst donderdag bracht Vitae een persbericht uit onder de kop Vitae wint voor derde keer Great Place to Work - verkiezing. Maar Vitae bleek slechts nummer 4 te staan op de hitlijst. Omdat Great Place to Work Institute Nederland zelf minder snel was met het eigen persbericht, kwam Vitae eenvoudig in de publiciteit als de beste werkgever van Nederland. Vaksites als HRlog en Personeelsnet voelden zich misleid. Gaat het alleen om een te snoeverig PR Bureau (dat inmiddels excuses heeft aangeboden aan Personeelsnet na een boos mailtje van de redactie)? Of was alleen de opdrachtgever te trots (die na een mailtje van HRlog heeft aangegeven hier voortaan "anders mee om te gaan")? Er blijkt (ook) iets anders aan de hand te zijn. Het Great Place to Work Institute Nederland heeft de top 25 in drie categorieën verdeeld: goud, zilver en brons. De nummers 1 tot en met 7 zitten in de gouden categorie en mogen zich alle zeven de beste werkgever van Nederland noemen. Zilver is voor de nummers 8 tot en met 17, brons voor 18 tot en 25. Wat is de waarde van een medaille als er zoveel worden uitgedeeld? In sporttermen misschien niet zoveel, maar in publiciteitswaarde des te meer. Niet voor niets had uitzendbureau Randstad (nummer 5) zaterdag een paginagrote advertentie in Telegraaf met als kopregel ´In een tijd dat je kan kiezen, kies je toch de beste ?’
Vorige week schreef Personeelslog over de beste werkgever van Nederland volgens het Great Place to Work-instituut. Een plaats in de hitlijst van 25 beste werkgevers is voor veel bedrijven aantrekkelijk. Met zo'n klassering verwachten zij makkelijker aan personeel te komen in een krappe arbeidsmarkt.
De komende maanden mogen veel werkgevers de beste werkgever-medaille op hun borst spelden. Want het Great Place to Work Institute Nederland, dat de Nederlandse hitlijst heeft samengesteld, heeft er zoveel weggegeven dat je je afvraagt wat de waarde hiervan is.
Na de bekendmaking van de lijst donderdag bracht Vitae een persbericht uit onder de kop Vitae wint voor derde keer Great Place to Work - verkiezing. Maar Vitae bleek slechts nummer 4 te staan op de hitlijst.
Omdat Great Place to Work Institute Nederland zelf minder snel was met het eigen persbericht, kwam Vitae eenvoudig in de publiciteit als de beste werkgever van Nederland. Vaksites als HRlog en Personeelsnet voelden zich misleid.
Gaat het alleen om een te snoeverig PR Bureau (dat inmiddels excuses heeft aangeboden aan Personeelsnet na een boos mailtje van de redactie)? Of was alleen de opdrachtgever te trots (die na een mailtje van HRlog heeft aangegeven hier voortaan "anders mee om te gaan")?
Er blijkt (ook) iets anders aan de hand te zijn. Het Great Place to Work Institute Nederland heeft de top 25 in drie categorieën verdeeld: goud, zilver en brons. De nummers 1 tot en met 7 zitten in de gouden categorie en mogen zich alle zeven de beste werkgever van Nederland noemen. Zilver is voor de nummers 8 tot en met 17, brons voor 18 tot en 25.
Wat is de waarde van een medaille als er zoveel worden uitgedeeld?
In sporttermen misschien niet zoveel, maar in publiciteitswaarde des te meer. Niet voor niets had uitzendbureau Randstad (nummer 5) zaterdag een paginagrote advertentie in Telegraaf met als kopregel ´In een tijd dat je kan kiezen, kies je toch de beste ?’